Sökning: "Indoor Play"

Visar resultat 1 - 5 av 92 uppsatser innehållade orden Indoor Play.

  1. 1. Ska det kallas fri lek? : En fenomenografisk studie om förskollärares och barns uppfattningar om fri lek i förskolans inomhusmiljö.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Jessica Amneteg; Julia Hultberg; [2024]
    Nyckelord :Democracy; Free play; Influence; Demokrati; Fri lek; Inflytande;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of our study is to describe preschool teachers and children’s experience of influence in free play in the preschool indoor environment.  In our study, we have used semi-structured questions with a flexible interview guide that gives space to develop the answers. LÄS MER

  2. 2. Integrating Waste Heat from Hydrogen Production Into District Heating

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaper

    Författare :Fawzi Kayali; [2023]
    Nyckelord :Hydrogen; Electrolysis; Waste Heat Recovery; Combined Heat and Power Plant; District Heating; Simulation; Sustainable Heating Systems; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The aim of this research is to explore the feasibility of the integration of waste heat from electrolyzers within a Combined Heat and Power (CHP) plant and district heating (DH) network and suggest a practical setup for integration. With the escalating emphasis on the development of green hydrogen through electrolysis powered by renewable energy, a substantial amount of waste heat is generated, typically left unused. LÄS MER

  3. 3. ”Materialet är inte låst, det kan användas på många olika sätt” : Barns handlingsutrymme i inomhusmiljön på förskolan – ur förskolepersonals perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Amelie Andersson; Hanna Aldeborn; [2023]
    Nyckelord :Action space; Gibson’s affordance theory; indoor environment; preschool pedagogy; preschool staff; Handlingsutrymme; Gibsons affordance teori; inomhusmiljö; förskolepedagogik; förskolepersonal;

    Sammanfattning : Inomhusmiljön på förskolan är avgörande för barns lek, lärande och utveckling. Miljön påverkar hur individer interagerar med andra och bjuder in till olika typer av beteenden. Samtidigt blir barn sällan delaktiga och inkluderade i utformningen av miljön, utan miljön speglar i stället de vuxnas förväntningar och mål. LÄS MER

  4. 4. The White Canvas. A lighting proposal for the KTH Library Hall

    Magister-uppsats, KTH/Ljusdesign

    Författare :Diana Andrea Niño Bogoya; [2023]
    Nyckelord :Daylight; indoor; reflections; nature;

    Sammanfattning : Consolidating a library within the old patio of a building that for more than 100 years has undergone constant transformation is a challenge. Putting a roof over an area that was clearly defined to be open and under it a large library is a great opportunity. LÄS MER

  5. 5. LIKU - Building through motions

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och design

    Författare : [2023]
    Nyckelord :Indoor environments; full-body movements; free play; Child Culture Design;

    Sammanfattning : LIKU: Building Through Motions project explores the method of designing that is born through children’s performative body movements. It is an attempt to combine child culture design with elements of bodily movements found in the performance art field. This project addresses the lack of movement-based play done by children in indoor environments. LÄS MER