Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 46 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Free-to-fee - en fråga om affärslogik : Utmaningen att ta betalt för tjänster
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Inledning: Den tillverkande industrin har länge ansetts ha en stor tillväxtpotential i en ökad tjänstefiering och att det finns en stor outnyttjad potential i tjänster för sålda produkter som kan realiseras genom intäkter för tidigare upplevda gratistjänster genom en process som kallas Free-to-Fee. Syfte: Studiens syfte är att undersöka tillverkande företags interna förståelse av de processer som leder till behovet att genomföra en Free-to-Fee-transition, det vill säga hur man idag hanterar tjänster relativt produkter i sina erbjudanden till marknaden och varför man i vissa fall inkluderar tjänster “gratis” i samband med en produktförsäljning. LÄS MER
2. Exploring servitization practices in the European Automotive industry: Cross-country case study between France and Sweden - A multiple case study
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This thesis contributes to the existing literature on servitization through a qualitative cross-country case study investigating the phenomenon in the automotive industry, focusing on the experiences of firms in France and Sweden. The current conceptualisation of servitization is limited in its ability to fully capture the complexity of the phenomena observed. LÄS MER
3. From photovoltaics to microgrids : A case study on Loccioni and how its tailored solutions compete with standardized products in the energy utility industry
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Global industries are undergoing significant sustainability transitions, presenting new opportunities for R&D and innovation-driven companies. Rather than competing in large markets, these companies thrive in specialized niches. LÄS MER
4. Delivering the undefined: The value potential of digital twins : A qualitative study on digital twins in the Swedish AEC/FM industry
Master-uppsats, KTH/Ledning och organisering i byggande och förvaltningSammanfattning : The megatrend of digitalisation is transforming society, individuals, companies, and industries through the widespread adoption of new digital technologies. Among the emerging technologies, digital twin technology is regarded as a key enabler of digital transformation in the Architecture, Engineering, Construction, and Facility Management (AEC/FM) industry, where the transition from BIM to digital twins is primarily driven by the emergence of big data. LÄS MER
5. All Aboard the AI Express : An Exploratory Study on AI Implementation for Enhanced Digital Servitization from an S-D Logic Perspective
Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: To remain competitive in Industry 4.0, B2B suppliers must develop new and increasingly advanced digital services by incorporating AI. However, although being of interest to practitioners, academic research on successful AI implementation in B2B functional domains is lacking. LÄS MER