Sökning: "Industry awards"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Industry awards.

  1. 1. American Sniper och samtidenskrigspropaganda : En multimodal kritisk diskursanalys av gestaltningen av “vi och dem” i enverklighetsbaserad krigsfilm

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Josefina Rosenberg; Alice Thorsell; [2023]
    Nyckelord :Propaganda; agenda setting theory; orientalism; nationalism; patriotism; Propaganda; dagordningsteorin; orientalism; nationalism; patriotism;

    Sammanfattning : I denna fallstudie har vi undersökt hur en krigsfilm kan använda sig av olika gestaltningar och representationer av “vi och dem” och därför riskerar att sprida propaganda och därigenom även potentiellt påverka dagordningen genom att påverka den rådande diskursen. Vi valde filmen American Sniper som empiriskt material då den är baserad på verkliga händelser och att vi därför kan se huruvida detta påverkar möjligheten att använda spelfilm för att potentiellt påverka diskursen. LÄS MER

  2. 2. Personliga varumärken på Instagram : En studie om Instagrams roll för unga fastighetsmäklares marknadsföring av sig själva

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Erica Burman; Anna Jonsson; [2019]
    Nyckelord :personal branding; Instagram; social media; real estate agent; personligt varumärke; Instagram; sociala medier; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : The tough and steadily increasing competition within the brokerage industry places greater pressure on self-marketing with the goal of distinguishing oneself from the competitors. This study examines, through a quantitative in combination with a qualitative approach, how real estate agents work with their personal brands as well as how they convey this through Instagram to distinguish themselves among the increasing number of competitors. LÄS MER

  3. 3. Effekten av en stjärna : En undersökning om branschutmärkelsers effekter ur ett kundperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Karsheimer; Madelene Svensson; [2018]
    Nyckelord :Industry awards; brand awareness; brand attitudes; brand loyalty; self-image; Guide Michelin.; Branschutmärkelser; varumärkesmedvetenhet; varumärkesattityd; varumärkeslojalitet; självbild; Guide Michelin.;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor Syftet med denna studie är att identifiera eventuella effekter som branschutmärkelser kan ha på kundens medvetenhet, attityd, lojalitet respektive kundens självbild gentemot ett varumärke. Frågorna som studien svarar på är:  Vilken effekt har branschutmärkelser på varumärkesmedvetenhet, varumärkes- attityd och varumärkeslojalitet? Vilken effekt har branschutmärkelser på kundens självbild? Metod Denna studie har till stor del en deduktiv ansats med utformade hypoteser. LÄS MER

  4. 4. Och vinnaren är… – En kvantitativ studie kring vilka kreativitetsdimensioner som kännetecknar vinnare i kommunikationstävlingen Guldägget

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Julia Micanovic; [2018]
    Nyckelord :kreativitet; reklam; kommunikationstävlingar; Guldägget; nyskapande; meningsfullhet; anknytning; advertising creativity; advertising awards; novelty; meaningfulness; connectedness;

    Sammanfattning : Kreativitet är en av de viktigaste komponenterna i effektiv marknadsföring. Årligen anordnas hundratals branschtävlingar runt om i världen där de mest kreativa kommunikationsinsatserna belönas med priser. LÄS MER

  5. 5. The Emergence And Decline of the Swedish Manga Industry : A Study on the conditions of a Micro Subsidiary in a Global Macro Publishing Context

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Christian Johansson; [2017]
    Nyckelord :manga industry; culture industry; publishing; subsidiary industry; decline; micro; macro; Japan; Sweden.;

    Sammanfattning : This case study, through ten interviews with a variety of people working with or around theSwedish manga publishing industry, attempts to catalog the rise, decline and lasting effects of theindustrial boom of Japanese manga literature published in Sweden between the years 2000 and2017. The study explores relationship between subsidiary and mother company, as well as to fill inthe blanks of the research field as it pertains specifically to Sweden’s manga scene. LÄS MER