Sökning: "Industry branding"

Visar resultat 21 - 25 av 419 uppsatser innehållade orden Industry branding.

  1. 21. Exploring the Use of Nordicness in Sustainability Messages: The Case of Nordic Fashion Brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sukhitha Basnayake; Emilie Nørgaard; Jonhatan Andres Acevedo Escobar; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Being on everyone’s lips for years, the concept of sustainability has become an almost unavoidable phenomenon within contemporary business discourses and practice. In particular, has the Nordic fashion industry increasingly been infused by sustainability with a continuous growing public interest in buying sustainable products from companies that have embarked on a sustainable path. LÄS MER

  2. 22. Assembling Paint, Parties and Toxins

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Mina Planting Mollaoglu; [2023]
    Nyckelord :Malmö; Sofielund; cultural sound zone; municipality policy; culture; urban planning; built environment; industry; graffiti; associations; community culture; cultural analysis; materialism; assemblage; tactics; space; terrain vague.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Over the last decade, Swedish cities like Stockholm and Gothenburg have seen a decline in cultural events due to noise complaints, unsuitable locations, and changing demographics. Malmö, facing similar issues amid urban growth, introduced a 2021 planning program for the Sofielund industrial district, featuring a "cultural sound zone" to support cultural activities. LÄS MER

  3. 23. Kompetensbristen inom tillverkningsindustrin : En studie som undersöker upplevelsen av kompetensbristen på organisationer inom tillverkningsindustrin belägna i Gnosjöregionen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Nelly Moberg; Hampus Westerberg; [2023]
    Nyckelord :Competence; skills shortage; competence development; Gnosjö region; employer branding; Kompetens; Kompetensbrist; Kompetensutveckling; Gnosjöregionen; Employer branding;

    Sammanfattning : This study aims to investigate manufacturing industries in the Gnosjö region’s perception of the skills shortage within the industry and how they experience the situation and are affected by it. The overall research question focus on examining how manufacturing industries within the Gnosjö region address the skills shortage. LÄS MER

  4. 24. From cheap to chic: a quantitative study on using comparative transparency as a tool for brand attribute upgrading

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Adrian Brännstam; Simon Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Brand alliances; Business Transparency; Comparative Advertising; Brand- and Product Quality Perceptions; Brand Attribute Upgrading;

    Sammanfattning : This thesis constitutes the first attempt to investigate the concept of comparative transparency, a novel type of brand alliance, inspired by comparative advertising and enabled by the growing trend of business transparency in the apparel industry. Broadly, the present study is designed to investigate whether a weak brand can capitalize on the positive attributes of a strong brand merely by being presented as having common manufacturers in an online retailing context. LÄS MER

  5. 25. Vart tog alla vägen? : En kvantitativ studie av orsakerna till att den svenskahotellpersonalen inte återvänder efter Covid-19.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Viktor Dahlqvist; [2023]
    Nyckelord :Hotel industry; staff shortage; staff perspective; employer attractiveness; work motivation; covid-19; employer branding; job demands resources; competence; personnel development; Sweden; Hotellbranschen; personalbrist; personalperspektiv; arbetsgivarattraktivitet; arbetsmotivation; covid-19; employer branding; job demands resources; kompetens; personalutveckling; Sverige;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att dels utifrån ett personalperspektiv undersöka och förstå huruvida arbetsgivarattraktivitet och arbetsmotivation bidrar till personalbristproblematiken inom den svenska hotellbranschen, för att sedan utforska vilka aspekter som påverkar personalens återkomst till branschen. För att besvara syftet har studien utgått ifrån frågeställningarna ”Vilka faktorer ligger bakom att tidigare personal inom hotellbranschen inte återvänder efter COVID-19 pandemin?” samt ”Vilka arbetsrelaterade justeringar kan genomföras för att locka tillbaka kvalificerad personal till branschen?”. LÄS MER