Sökning: "Industry branding"
Visar resultat 21 - 25 av 419 uppsatser innehållade orden Industry branding.
21. Exploring the Use of Nordicness in Sustainability Messages: The Case of Nordic Fashion Brands
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Being on everyone’s lips for years, the concept of sustainability has become an almost unavoidable phenomenon within contemporary business discourses and practice. In particular, has the Nordic fashion industry increasingly been infused by sustainability with a continuous growing public interest in buying sustainable products from companies that have embarked on a sustainable path. LÄS MER
22. Assembling Paint, Parties and Toxins
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologiSammanfattning : Over the last decade, Swedish cities like Stockholm and Gothenburg have seen a decline in cultural events due to noise complaints, unsuitable locations, and changing demographics. Malmö, facing similar issues amid urban growth, introduced a 2021 planning program for the Sofielund industrial district, featuring a "cultural sound zone" to support cultural activities. LÄS MER
23. Kompetensbristen inom tillverkningsindustrin : En studie som undersöker upplevelsen av kompetensbristen på organisationer inom tillverkningsindustrin belägna i Gnosjöregionen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : This study aims to investigate manufacturing industries in the Gnosjö region’s perception of the skills shortage within the industry and how they experience the situation and are affected by it. The overall research question focus on examining how manufacturing industries within the Gnosjö region address the skills shortage. LÄS MER
24. From cheap to chic: a quantitative study on using comparative transparency as a tool for brand attribute upgrading
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : This thesis constitutes the first attempt to investigate the concept of comparative transparency, a novel type of brand alliance, inspired by comparative advertising and enabled by the growing trend of business transparency in the apparel industry. Broadly, the present study is designed to investigate whether a weak brand can capitalize on the positive attributes of a strong brand merely by being presented as having common manufacturers in an online retailing context. LÄS MER
25. Vart tog alla vägen? : En kvantitativ studie av orsakerna till att den svenskahotellpersonalen inte återvänder efter Covid-19.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Denna studie syftar till att dels utifrån ett personalperspektiv undersöka och förstå huruvida arbetsgivarattraktivitet och arbetsmotivation bidrar till personalbristproblematiken inom den svenska hotellbranschen, för att sedan utforska vilka aspekter som påverkar personalens återkomst till branschen. För att besvara syftet har studien utgått ifrån frågeställningarna ”Vilka faktorer ligger bakom att tidigare personal inom hotellbranschen inte återvänder efter COVID-19 pandemin?” samt ”Vilka arbetsrelaterade justeringar kan genomföras för att locka tillbaka kvalificerad personal till branschen?”. LÄS MER