Sökning: "Ines Grund"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Ines Grund.

  1. 1. Inbound marknadsföring - att attrahera och behålla kunder : En kvalitativ studie om digital marknadsföring inom modebranchen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Inès de la Croix; Matilda Wollnert; [2022]
    Nyckelord :inbound marknadsföring; inbound marketing; digital marknadsföring; modebranschen; digital marketing; attrahera; behålla; attract; engage; pull strategy; opt-in epost marknadsföring; marknadsföring via sociala medier; sökmotorsoptimering; relationsmarknadsföring; utmaningar; marknadsföring; innehållsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföringen har förändrats drastiskt under det senaste decenniet och forskningen visar att traditionella marknadsföringsaktiviteter inte längre är lika effektiva på grund av bland annat ett förändrat konsumentbeteende. Till följd av den förändrade attityden mot traditionell marknadsföring har ett nytt koncept vid namn inbound marknadsföring fått en allt mer framträdande roll på konsument- och företagsmarknaden. LÄS MER

  2. 2. ”SVÅRIGHETER OCH MÖJLIGHETER ATT TA SIG PÅ ARBETSMARKNADEN” : En kvalitativ studie om erfarenheter hos högutbildade utrikesfödda från Afrika av att ta sig på den svenska arbetsmarknaden.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Inès Iteka; [2021]
    Nyckelord :Utrikesfödda; högutbildade; etnisk diskriminering; social kompetens; sociala kontakter.;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Personer utrikesfödda från icke-nordiska länder och andra EU-länder har det svårt att komma in på den svenska arbetsmarknaden. Arbetslösheten är väldigt hög bland människor som är från Afrika och Asien som immigrerat till Sverige på grund av asyl eller familjeskäl, jämfört med människor som kommit till Sverige för att arbeta eller studera. LÄS MER

  3. 3. Exploring Disruptive Innovation: Case study on Multi-sided Platforms

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Maarten Sietzema; Illipse Ines; [2019]
    Nyckelord :Disruptive innovation theory; Multi-sided platforms; Spotify; Apple Music; Napster; Business model innovation; Music Industry; Disruption; Innovation.; Disruptiv innovationsteori; omstörtande innovation; Flersidiga plattformar; Spotify; Apple Music; Napster; Affärsmodell; Musikindustri; Avbrott; Innovation.;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this research is to explore disruptive innovation and to determine whether Christensen’s latest version (2015) of the disruptive innovation theory can explain the success of multisided platforms in the music industry. Thus, we analyze three cases studies based on the theory: Napster, Spotify and Apple Music. LÄS MER

  4. 4. Climate change impact on water balance and export of dissolved organic carbon : a sub-catchment modelling approach

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap

    Författare :Stina Sandgren; [2017]
    Nyckelord :HYPE; hydrological modelling; DOC; climate change; water balance; specific discharge; hydrology; climate scenarios; carbon cycle; mire catchment; forest catchment; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Climate change will alter the hydrological cycle in the 21st century with implications for the water balance and water quality. As characteristics of the landscape may vary significantly between nearby locations, hydrological models need to be able to delineate responses attributed to specific landscape characteristics, to estimate their responses to altered climatic drivers. LÄS MER

  5. 5. Företagsbloggen som det upprätthållande kommunikationsverktyget : En kvalitativ studie om företagsbloggar som kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emir Zahirovic; Ines Imamovic; [2017]
    Nyckelord :Corporate blog; Communication tool; Two-way communication; Relationship marketing; Brand building; Search engine optimization; Differentiation; Public relations; Service industry; Business-to-business; Företagsblogg; Kommunikationsverktyg; Tvåvägskommunikation; Relationsmarknadsföring; Varumärkesbyggande; Sökmotoroptimering; Differentiering; Public relations; Tjänstebranschen; Business-to-business;

    Sammanfattning : Trovärdigheten för traditionella medier har minskat vilket har lett till att det blivit svårare att kommunicera med kunder och lett till en ökad konkurrens bland företag. I takt med utvecklingen av internet och Web 2.0 blev digitala dagböcker populära som kommunikationsverktyg för företag. LÄS MER