Sökning: "Influence: Participation"

Visar resultat 1 - 5 av 1446 uppsatser innehållade orden Influence: Participation.

  1. 1. Partipolitiskt engagerade individers upplevelser av sin politiska påverkan genom sociala medier. En kvalitativ intervjustudie av unga vuxna svenska

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tilly Hild; [2024-03-06]
    Nyckelord :“Political efficacy”; politisk påverkan; politiskt deltagande; sociala medier; unga vuxna; “connective action”; “collective action”; beständighet;

    Sammanfattning : The younger generation of today engages less in conventional political practices than previous generations when they were young (Dezelan, 2023, p.6). LÄS MER

  2. 2. "Vi kan inte packa in allt i bubbelplast" : En studie om förskollärares syn på riskfylld lek i förskolans utomhusmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Frida Nygren; Olivia Möberg; [2024]
    Nyckelord :ECEC; outdoor environment; risky play; scaffolding; Förskola; riskfylld lek; stöttning; utomhusmiljö;

    Sammanfattning : From previous experiences, different perceptions of risky play have been noticed. This study therefore aims to shed light on the early childhood education center (ECEC) teachers’ approach to and perceptions of risky play in ECEC outdoor environment. LÄS MER

  3. 3. Förskolepersonals perspektiv på demokratiarbete i förskolan : En kvalitativ studie om förskolepersonals beskrivningar av upplevelser och syn på demokratiarbetet i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Julia Ernebratt; Yvette Bäcklund; [2024]
    Nyckelord :Democracy; influence; participation; play; planned teaching; preschool; Demokrati; inflytande; delaktighet; lek; planerad undervisning; förskola;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to make visible preschool staff's conceptions of how democratic work in preschool can be manifested through play and planned teaching, and to answer this purpose, we have also chosen three questions that are connected to the purpose. We have used qualitative semi-structured interviews as a method where we have interviewed eight different people who are active in the preschool. LÄS MER

  4. 4. Förskollärares uppfattningar om skogen som lärmiljö : En kvalitativ studie om förskollärares olika uppfattningar om skogen som lärmiljö

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sara Wikström; Julia Strand; [2024]
    Nyckelord :Forest; gross motor skills; perceptions; phenomenography; preschool; Fenomografi; förskola; grovmotorik; skogen; uppfattningar;

    Sammanfattning : The study will be based on a qualitative method with a focus on describing seven preschool teachers' different perceptions of the forest as a learning environment for all age groups in preschool. Further in this work, we want to contribute knowledge about the forest's possibilities for gross motor development, learning and influence for all children in preschool. LÄS MER

  5. 5. BRI:s dödsfälla - Hotet mot Politisk och Ekonomisk Självständighet i Kenya och Sri Lanka

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Philip Edler; [2024]
    Nyckelord :Chinese Belt and Road Initiative; BRI; Kenya; Sri Lanka; politisk suveränitet; ekonomiska maktbalans; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This study examines the economic and political impact of China's Belt and Road Initiative on Sri Lanka and Kenya with the intention of discussing its implications for the states’ independence and political sovereignty. By applying a realistic international political economy (IPE) with particular emphasis on Robert Gilpin's approach within realist IPE, the study considers connections between economic growth, political sovereignty and strategic engagement within the international arena. LÄS MER