Sökning: "Influencer marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 244 uppsatser innehållade orden Influencer marketing.

  1. 1. Finding the right influencer – An exploratory study within the beauty industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Elias Davidsson; Danial Ahmad; [2019-07-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. Vad påverkar konsumenters val av funktionsdryck? : En undersökning om vilka faktorer som påverkar konsumenters val av varumärke på funktionsdrycksmarknaden i Sverige

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper; Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Adam Hansson; Angelica Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Funktionsdrycker; hälsa; marknadsföring;

    Sammanfattning : Consumption of functional drinks has grown immensely and companies have identified the market as profitable, which has led the competition within the market to intensify. The choices of products are increasing and that evokes the question which factors consumers value when choosing a brand over another. LÄS MER

  3. 3. Influencer Marketing : En kvalitativ studie om hur olika organisationer inom livsstilsbranschen förhåller sig till influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap; Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Josefine Larsson; Marie-Louise Åhgren; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; sociala medier; samarbeten; organisationer; kommunikation;

    Sammanfattning : Användandet av sociala medier fortsätter att växa allt mer. Influencer marketing är ett relativt nytt fenomen, och många företag väljer att använda sig utav influencers för att marknadsföra sina produkter. LÄS MER

  4. 4. I valet och kvalet : En kvalitativ studie om vad som kan påverka valet av influencers hos framgångsrika företag inom functional foods.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isak Bohlin Kapanen; Lollo Liu; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing | Functional foods | Val av influencers | Framgångsrika företag;

    Sammanfattning : Influencer marketing har blivit en frekvent förekommande form av marknadsföring de senaste åren. Parallellt med detta har även branschen functional foods vuxit fram och fått fäste på den svenska marknaden, varav många företag inom denna bransch därför har haft möjlighet att använda influencer marketing som främsta marknadsföringsstrategi. LÄS MER

  5. 5. Är du influencern vi söker : En kvalitativ studie om företagens val av influencer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gabriel Persson; Tolga Mavi; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; eWOM; sociala medier; Instagram;

    Sammanfattning : Influencer marketing, som kommit till genom sociala mediers framväxt, har blivit ett av de vanligaste sätten för företag att marknadsföra sig på digitalt. Att använda influencers för att stärka varumärken och öka försäljning har visat sig vara en effektiv strategi, men för att lyckas med influencer marketing krävs det att företag väljer rätt person för uppdraget. LÄS MER