Sökning: "Influencer marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 244 uppsatser innehållade orden Influencer marketing.
1. Finding the right influencer – An exploratory study within the beauty industry
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER
2. Vad påverkar konsumenters val av funktionsdryck? : En undersökning om vilka faktorer som påverkar konsumenters val av varumärke på funktionsdrycksmarknaden i Sverige
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper; Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Consumption of functional drinks has grown immensely and companies have identified the market as profitable, which has led the competition within the market to intensify. The choices of products are increasing and that evokes the question which factors consumers value when choosing a brand over another. LÄS MER
3. Influencer Marketing : En kvalitativ studie om hur olika organisationer inom livsstilsbranschen förhåller sig till influencer marketing
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap; Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Användandet av sociala medier fortsätter att växa allt mer. Influencer marketing är ett relativt nytt fenomen, och många företag väljer att använda sig utav influencers för att marknadsföra sina produkter. LÄS MER
4. I valet och kvalet : En kvalitativ studie om vad som kan påverka valet av influencers hos framgångsrika företag inom functional foods.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Influencer marketing har blivit en frekvent förekommande form av marknadsföring de senaste åren. Parallellt med detta har även branschen functional foods vuxit fram och fått fäste på den svenska marknaden, varav många företag inom denna bransch därför har haft möjlighet att använda influencer marketing som främsta marknadsföringsstrategi. LÄS MER
5. Är du influencern vi söker : En kvalitativ studie om företagens val av influencer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Influencer marketing, som kommit till genom sociala mediers framväxt, har blivit ett av de vanligaste sätten för företag att marknadsföra sig på digitalt. Att använda influencers för att stärka varumärken och öka försäljning har visat sig vara en effektiv strategi, men för att lyckas med influencer marketing krävs det att företag väljer rätt person för uppdraget. LÄS MER
