Sökning: "Influencer-marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 260 uppsatser innehållade ordet Influencer-marketing.

  1. 1. “SKRÄDDARSYDD REKLAM” - En kvalitativ intervjustudie om finländska och svenska unga kvinnors upplevelser om influencer marketing på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ida af Hällström; Max Forsberg; [2020-06-25]
    Nyckelord :Influencer; Influencer Marketing; Instagram; Marknadsföring; Unga Kvinnor;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att jämföra finländska och svenska unga kvinnors upplevelser och åsikter om influencer marketing på den sociala plattformen Instagram.Teori: Uses and Gratification, Influencer Marketing, Parasociala relationer.Metod: Kvalitativ studie.Material: Individuella semistrukturerade Intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Virtual Avatars, Virtual Influencers & Authenticity

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Victor Andersson; Tim Sobek; [2020-06-23]
    Nyckelord :Virtual avatars; Virtual Influencers; Authenticity; Digital Marketing; Influencer Marketing; Social Media Marketing;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  3. 3. Vägen till en grön profil : En kvalitativ studie om uppbyggnaden av personligt varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap; Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Annie Alström; Lina Flysjö; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Miljöfrågan är ett av dagens hetast diskuterade ämnen. Detta är mycket tack vare framfarten av sociala medier och influencers som öppnat upp för samtal med människor världen över. Personligt varumärke innebär en praxis av att framhäva och marknadsföra sig själv som ett varumärke. LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing and its effectiveness on consumers’ attitudes and purchase intention

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle; Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Erica Wärme; Louise Olsson; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; Online advertising; Attitudes; Influencers; Electronic word-of-mouth; Social media; Purchase intention;

    Sammanfattning : Social media is nowadays one of the best ways to reach new potential customers. Social media platforms allow influencers to promote brands and reach even more customers. These new platforms are relatively untested as regards its effectiveness. LÄS MER

  5. 5. The Mystery of Social Media Influencers Influencing Characteristics : An exploratory study on how social media influencers characteristics influence consumer purchase intentions

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Håkansson; Emelie Jansson; Noah Kapteijn; [2020]
    Nyckelord :SMI; purchase intentions; SMI characteristics; attractiveness; similarities; authenticity; trustworthiness;

    Sammanfattning : Background: Social media have had a big influence on consumers engagement and the upcoming of social media influencers. Social media influencers are often seen as people who are similar to their audience and could be seen as strong opinion leaders. LÄS MER