Sökning: "Influencer-marknadsföring"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade ordet Influencer-marknadsföring.
6. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER
7. Influencer marknadsförings påverkan på varumärkesengagemang : En kvalitativ studie om hur konsumentens varumärkesengagemang påverkas av influencer marknadsföring
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
8. Using Machine Learning to Connect Brands with Influencers
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : With the increase of social media users, marketing through social media channels is becoming more and more important for large and small businesses around the globe. This form of marketing can be done in different ways. LÄS MER
9. Miljömässigt hållbara konsumenter och deras avståndstagande mot tidsbegränsade erbjudanden på Instagram
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The development of social media has lead to major changes in marketing. Today, there are so called influencers who through their social channels can convey advertising to its followers. LÄS MER
10. Influencer marketing and its effectiveness on consumers’ attitudes and purchase intention
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Social media is nowadays one of the best ways to reach new potential customers. Social media platforms allow influencers to promote brands and reach even more customers. These new platforms are relatively untested as regards its effectiveness. LÄS MER