Sökning: "Influencer"

Visar resultat 21 - 25 av 812 uppsatser innehållade ordet Influencer.

  1. 21. Influencer avoidance på Instagram -En kvalitativ studie om varför Generation Z undviker influencers som kommersiellt samarbetar med varumärken på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elliot Samuelsson; Marcus Fritz; [2023-01-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 22. The perception of an influencer’s human brand - Factors that affect how an influencer is perceived when a scandal occurs.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Hasselblom; Ester Nordén; [2023-01-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 23. Unga modeintresserade kvinnors uppfattning om influencer-marknadsföring på Instagram och dess påverkan på köpbeteendet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jennifer Eriksson; Lilly Vu; [2023-01-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. När makten får ett ansikte : En kritisk diskursanalys av hur klädkonsumtion framställs av influencern Bianca Ingrosso

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Linnea Norström; Mediana Jusufi; [2023]
    Nyckelord :Consumer society; Acceleration; Influencers; Sustainability; Power relations; Clothing consumption; Konsumtionssamhället; Acceleration; Influencers; Hållbarhet; Maktförhållanden; Klädkonsumtion;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka hur influencern Bianca Ingrosso framställer klädkonsumtion på YouTube. Med en bakgrund av en ökad medvetenhet kring klädkonsumtionens klimatpåverkan genomfördes en kritisk diskursanalys för att undersöka hur Bianca Ingrosso idag kan ha makt över konsumtionsdiskursen och därmed upprätthålla ohållbara konsumtionsnormer i samhället. LÄS MER

  5. 25. Men’s perceptions of endorsers : A qualitative study on how brand love affects men when being exposed to influencer marketing versus celebrity endorsement

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Elin Nome; Alicia Lindahl; Olivia Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Brand Love; Influencer Marketing; Social Media Influencer SMI ; Celebrity Endorsement; Endorsers; Men; Source Credibility;

    Sammanfattning : Influencer marketing and celebrity endorsement has grown in the past years and has become a vital part of marketing in the fashion industry. This field has been well researched, however a gap in the research is the focus on men and the role brand love has. LÄS MER