Sökning: "Influencers"

Visar resultat 1 - 5 av 500 uppsatser innehållade ordet Influencers.

  1. 1. Making sustainability a part of the event - A study on how sustainable marketing communication is applied in the event industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Emma Jansson; Udani Pettersson; [2020-07-02]
    Nyckelord :Sustainable Marketing Communication; Consumer Engagement; Event; Digital Media Channels;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. “SKRÄDDARSYDD REKLAM” - En kvalitativ intervjustudie om finländska och svenska unga kvinnors upplevelser om influencer marketing på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ida af Hällström; Max Forsberg; [2020-06-25]
    Nyckelord :Influencer; Influencer Marketing; Instagram; Marknadsföring; Unga Kvinnor;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att jämföra finländska och svenska unga kvinnors upplevelser och åsikter om influencer marketing på den sociala plattformen Instagram.Teori: Uses and Gratification, Influencer Marketing, Parasociala relationer.Metod: Kvalitativ studie.Material: Individuella semistrukturerade Intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Follow, Like and Share the Leader: Examining SMI Marketing through the Lense of Personality Cults

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Liam Silva Vail; [2020-06-23]
    Nyckelord :Social Media Influencer; Cult of Personality; SMI marketing; Digital Cults of Personality;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  4. 4. Virtual Avatars, Virtual Influencers & Authenticity

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Victor Andersson; Tim Sobek; [2020-06-23]
    Nyckelord :Virtual avatars; Virtual Influencers; Authenticity; Digital Marketing; Influencer Marketing; Social Media Marketing;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  5. 5. Follow, Like and Share the Leader: Examining SMI Marketing through the Lense of Personality Cults

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Liam Silva Vail; [2020-06-16]
    Nyckelord :Social Media Influencer; Cult of Personality; SMI marketing; Digital Cults of Personality 1;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER