Sökning: "Influencers"

Visar resultat 1 - 5 av 387 uppsatser innehållade ordet Influencers.

  1. 1. Influencer-marknadsföring - En granskning av hur influencer-marknadsföring förhåller sig till marknadsföringslagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Evelina Delsing; [2020]
    Nyckelord :Handelsrätt; Marknadsföringsrätt; Influencer-marknadsföring; Influencer; Dold reklam; Sociala Medier; Sändarangivelse; Reklamidentifiering; Medverkansansvar; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As social media is increasingly integrated into our everyday lives and with the rise of so-called influencers, consumers are getting used to a new type of marketing. This type of marketing is often referred to as "influencer marketing" which is a collective term used to describe companies using influencers' to market various products and services via the influencer's social media platforms. LÄS MER

  2. 2. Finding the right influencer – An exploratory study within the beauty industry

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Elias Davidsson; Danial Ahmad; [2019-07-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  3. 3. INFLUENCERN 2.0 – FRÅN REELL TILL VIRTUELL - En kvantitativ innehållsanalys av den virtuella influencern Miquela Sousas Instagramkonto

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nellie Karlsson; Hanna Lööf; [2019-07-01]
    Nyckelord :Virtuella influencers; Miquela Sousa; Lil Miquela; Instagram; självpresentation; Goffmans dramaturgiska perspektiv; inraming; personlig; fasad; persona;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur den virtuella influencern Miquela Sousas persona tar form på det sociala mediet Instagram.Teori: Det teoretiska ramverket består av Goffmans dramaturgiska perspektiv samt visuella verktyg för innehållsanalys. LÄS MER

  4. 4. A snap or a gram? - En kvalitativ intervjustudie om gymnasietjejers uppfattning kring influencers på Instagram och Snapchat.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Louise Hermelin; Zhela Shtab; [2019-02-07]
    Nyckelord :influencers; instagram; snapchat; opinionsbildare; tvåstegshypotesen; användningsteorin; parasociala relationer; parasocial interconnectedness;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka gymnasietjejers uppfattningar kring influencers på sociala medieplattformarna Instagram och Snapchat. Studien ämnar även att undersöka om uppfattningarna skiljer sig åt på Instagram och Snapchat och varför. LÄS MER

  5. 5. Influencers, följarna och flyget : Kan influencers påverka följares flygvanor?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)

    Författare :Linn Bertilsson; [2019]
    Nyckelord :Social media influencers; Flying habits; Impact; Followers; Environment; Social media influencers; Flygvanor; Påverkan; Följare; Miljö;

    Sammanfattning : Följare av social media influencers har visat sig kunna påverkas starkt av den information influencers sänder ut och förmedlar på sina kanaler. Hittills har dock inga studier uppmärksammat influencers flygvanor och hur de kan påverka och avspegla sig på följares flygvanor. LÄS MER