Sökning: "Influencers"

Visar resultat 1 - 5 av 532 uppsatser innehållade ordet Influencers.

  1. 1. Influencers – den partiska nyhetsjournalistiken - En kvalitativ intervjustudie om påverkan av influencers hos unga tjejer inför partivalet i Sverige 2018.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Fanny Juhlin; Annie Månsson; [2021-03-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim of thesis: This study aims to examine how young girls are affected by influencers talking about politics on their social media before elections. In recent times, it has become more common to see various parties and party leaders on social media. Especially ahead of the 2018 Swedish parliamentary elections. LÄS MER

  2. 2. Perfekta och attraktiva kvinnor : En studie av influencers självpresentationer på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Alice Mattisson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The amount of time Swedish people spend online is constantly increasing. Here,the conditions for self-presentation is drastically different from the physicalworld. Written text, along with pictures, videos and sound acts as a distancingmask between the user and their actions. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring via mukbang video : En kvalitativ studie av kvinnors uppfattning på mukbang video

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ylva Andersson; Nina Thi Vo; [2021]
    Nyckelord :Mukbang; Mukbang Influencer; ASMR; eWOM; WOM; Sensory Marketing.;

    Sammanfattning : Background: After the boom of mukbang videos in South Korea and its popularity spread tothe rest of the world, companies have started to use mukbang influencers tobuild a strong brand identity and to create a topic for debate.Purpose: The purpose of this study is to examine womens’ outlook on mukbang videosand marketing in mukbang videos. LÄS MER

  4. 4. Manipulerade streams och dess roll i musikbranschen : - En kvalitativ studie om hur manipulerade streams färgar dagens musikbransch (ur ett marknadsföringsperspektiv).

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alva Berggren; Samuel Danielsson; Bernadina Ogvall; [2021]
    Nyckelord :Manipulerade streams; musikbranschens evolution; digitalisering; User-Centric-modellen; clickbait; word of mouth; sociala medier; influencer marketing; förväntning-bekräftelse-teorin; manipulerade strömmar.;

    Sammanfattning : The digitalization and emergence of the Internet have given rise to new platforms providing marketing, distribution and revenues to happen in the same place, a significant difference from the past. New platforms have become new places for artists to compete for, for instance, positions on toplists. LÄS MER

  5. 5. Digitala ungdomar : Om utbildningens roll och kunskapsförmedling på nätet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Emil Vilgot Wallin; [2021]
    Nyckelord :Utbildningssociologi; digitalisering; gymnasieskolan; influencers; ungdomar;

    Sammanfattning : ”Digitala ungdomar” är en studie av interrelationen mellan ungdomar, utbildning och internet. Genom kvalitativa intervjuer och etnografiska observationer på nätet, så kallad nätnografi undersöks värdestrukturer och kamratkulturer på internet. LÄS MER