Sökning: "Influencing elements"

Visar resultat 1 - 5 av 132 uppsatser innehållade orden Influencing elements.

  1. 1. "Lärare läser betygskriterier och kursplaner som djävulen läser bibeln eller… typ.” : en kvalitativ intervjustudie med sju gymnasielärare om momentet ergonomi i ämnet idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Elsa Karis; Sanna Andersson; [2024]
    Nyckelord :Ergonomi; Läroplansteorin; Ramfaktorteorin; Idrott och hälsa; Hälsa;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare arbetar med ergonomi på gymnasiet i ämnet idrott och hälsa. Studien avser att besvara följande frågeställningar: - Hur tolkas de ergonomiska inslagen i styrdokumenten av gymnasielärare? - Hur arbetar gymnasielärare med ergonomi i ämnet idrott och hälsa? - Vilka möjligheter och begränsningar upplever gymnasielärare vid undervisning om ergonomi? Med utgångspunkt i läroplansteorin och ramfaktorteorin har studien undersökt hur sju behöriga lärare utformar sin undervisning kring momentet ergonomi i idrott och hälsa kurs 1 på gymnasiet. LÄS MER

  2. 2. Navigating Private Equity Dynamics: An Agency Theory Perspective

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Andrea Bottinelli; [2024]
    Nyckelord :Private Equity Dynamics; Agency Theory; Market Evolution; Macroeconomic Impact; Co-investments;

    Sammanfattning : The essence of the private equity industry lies in the intricate relationship between Limited Partners (LPs) and General Partners (GPs), intertwining financial elements with human interactions. This thesis employs agency theory to dissect the behaviors of the principal (LP) and the agent (GP), providing a comprehensive exploration of the current private equity landscape and impending market evolution. LÄS MER

  3. 3. Peers, Privacy & Pleasure: A mapping of how social norms influence consumers in their diffusion of a social media application with privacy implications, the case of TikTok

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Axel Fohlin; Carl Klittmar; [2023-07-03]
    Nyckelord :Social Norms; Injunctive Norms; Descriptive Norms; Personal Norms; Privacy Implication; Privacy Concern; Privacy Risk; Diffusion of Innovation; TikTok;

    Sammanfattning : TikTok, the social media network where users can post and share user created content with one another, has fallen under examination of governments across the globe due to rising distress in regards to the privacy implications that the app may have. Understanding how TikTok reached such success even with an apparent privacy implication calls for a mapping of the social norms (Injunctive, Descriptive, Personal) and how they shaped consumer perceptions. LÄS MER

  4. 4. A New Landscape for Management Control: Managers Reaching a Balance of Remote Work in a Post-Pandemic Era

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johannes Akkaya; Oscar Jebsen Setterberg; [2023-06-27]
    Nyckelord :Remote work; COVID-19; Enabling versus Coercive; Trust; Productivity; Post-Pandemic; Management Control; Managers;

    Sammanfattning : In recent years organisations have faced the COVID-19 pandemic, which entailed extensive restrictions and lockdowns around the world. The new challenges have created new patterns for organisations to work after the pandemic and remote work has been implemented. The overall usage of remote work is applied to various extents in organisations. LÄS MER

  5. 5. Collaborative Product Development in partnership formation within Start-up Ventures

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matteo Lindgren Pasquato; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : This master's thesis presents a qualitative research study on the partnership formation phase of Collaborative Product Development within start-up ventures. The research aims to identify the key factors that influence product development, with a specific focus on start-ups ventures. LÄS MER