Sökning: "Influenser marknaden"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Influenser marknaden.

  1. 1. Träningsappar och motivation : En kvalitativ undersökning om vilka faktorer som påverkar motivation att använda mobila träningsapplikationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Joanna von Bahr Jemth; Christian Fangel; [2021]
    Nyckelord :Hedonic-Motivation System Adoption Model; motivation; fitness applications; social influences; user experience; Hedonic-Motivation System Adoption Model; Motivation; mobila träningsapplikationer; sociala influenser; användarupplevelse;

    Sammanfattning : Utvecklingen och intresset för mobila träningsapplikationer har växt markant de senaste åren och tusentals träningsapplikationer kan idag återfinnas på marknaden. Samtidigt har människor världen över blivit allt mer inaktiva vilket riskerar att leda till stora konsekvenser för individens hälsa och välmående. LÄS MER

  2. 2. Den digitala förändringen av konsumenternas beteenden: ett konsumentperspektiv med fokus på skönhetsindustrin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Marjem Asakali; Zozan Bamarni; [2020]
    Nyckelord :E-commerce; customer behaviour; influencers; digitalisation; beauty industry; E-handel; konsumentbeteende; influencers; digitalisering; skönhetsindustrin;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har påverkat samhället på många olika sätt, företag och konsumenter är inget undantag. E-handeln är i en stark tillväxtfas och man ser även hur olika branscher tar plats på den nya digitala marknaden. Skönhetsindustrin är en av dessa branscher som vuxit de senaste åren inom e-handeln. LÄS MER

  3. 3. Konsumentinsikt på ölmarknaden : En kvalitativ studie om köpbeslut och uppfattning av autenticitet bland konsumenter av hantverksöl

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Rönnholm; Jesper Lindström; [2019]
    Nyckelord :Microbreweries; craft beer; beer; authenticity; consumer insight; Mikrobryggerier; Hantverksöl; Öl; Autenticitet; Konsumentinsikt;

    Sammanfattning : Under de senaste årtiondet har mikrobryggerier runt om i världen tagit allt större marknadsandelar från nationella och internationella bryggerier. Trots en växande marknad är marknadsklimatet däremot långt ifrån idealiskt för många småbryggare. Lönsamheten är låg och marknaden präglas av hårdare konkurrens. LÄS MER

  4. 4. Incollaboration : En kvalitativ & kvantitativ studie om samband mellan företag, influencers & konsumenter på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Julia Svensson; Pontus Liljenberg; Sascha Beetz Magnusson; [2017]
    Nyckelord :Influencer marketing; Stealth marketing; Brand; Business; Consumers; Identity; Profile; Image; Communication.; Dold marknadsföring; Varumärke; Företag; Konsument; Identitet; Profil; Image; Kommunikation.;

    Sammanfattning : Sedan den ökade användningen av sociala medier står varumärken idag inför en enorm utmaning i att kommunicera och förmedla sin identitet och profil för att kunna skapa en konkurrensfördel på marknaden. Bildnätverket Instagram är en av de plattformar som växer allra mest (Laboon 2016) och som idag anses vara ett av de kraftfullaste marknadsföringsverktygen för företag (Safko 2012). LÄS MER

  5. 5. Klädproduktion för svensk marknad ur ett energiperspektiv - En komparativ studie mellan tre textila material genom influenser av LCA

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Jen Pham; [2015]
    Nyckelord :clothes; textiles; energy; LCA; environmental impacts; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The consumption of clothes in Sweden has dramatically increased since the beginning of the 2000s. Changing of attitudes towards clothing in society and accessible fast fashion are a few contributing factors. LÄS MER