Sökning: "Infographics"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade ordet Infographics.
16. PRESS RELEASES AND SOCIAL MEDIA IN CORPORATE CRISIS COMMUNICATION: : A COMPARATIVE CASE STUDY OF NORDEA AND SAMSUNG
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This research looks at how corporates manage crisis communication using press releases and social media channels. It aims to find out how the case corporations Nordea and Samsung executed their crisis communication during the years 2016 and 2017.The dissertation draws upon literature on organizational crisis and reputation. LÄS MER
17. Design och visuell estetik inom infographics
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Infographics are a relatively new type of artefact in the digital domain, but the medium has a long history from the scientific community. Mostly used to communicate scientific data in clear and visually appealing ways, the medium now has expanded to blogs and social media for either commercial or entertainment purposes. LÄS MER
18. Infographics across media channels
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Studien behandlar publicering av informationsgrafik i de mediala kanalerna tryck och webb, med fokus på de problem och begränsningar som där kan uppstå. Utgångspunkten är intervjuer med skapare av grafik, granskning av publicerad grafik i de olika formaten samt återkoppling till tidigare forskning och teorier. LÄS MER
19. Interaktion med information – en studie kring interaktiv informationsgrafik
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : This thesis studies the use of infographics in Swedish web versionsof newspapers. The selected cases consist of two examplesfrom Swedish newspapers Svenska Dagbladet and Dagens Nyheter aswell as a case from British newspaper The Guardian. LÄS MER
20. Transmitting the Message : Paralinguistic Communication through Voice Overs in Infographics
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : I dagens samhälle är det av största vikt att kunna kommunicera med varandra vare sig det är på ett personligt plan eller ett företag med sina kunder. Inom informatik är en del av vårt arbete att optimera dessa sätt att kommunicera varav ljuset denna gång faller på infografik i dess audiovisuella form. LÄS MER