Sökning: "Information Aesthetics"
Visar resultat 1 - 5 av 101 uppsatser innehållade orden Information Aesthetics.
1. Efficiency by design : A way to meet expert users' needs
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : The administration software is a crucial component of any successful company. It is often overlooked, but it plays an essential role in ensuring the smooth operation of the business. It is the backbone of the company's operations, and it must be able to meet the evolving needs of its users. LÄS MER
2. Marketplace in Ostrava – Market within market
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : The market has existed since the time people started trading. In the Czech Republic, and in Ostrava, the history of markets was influenced by a number of circumstances during the past which led into the present situation in the city. LÄS MER
3. TILLGÄNGLIGHET I KULTURHISTORISKA BYGGNADER : En fallstudie om Hospitalsgatan, Långgatan och Kyrkogatan med fokus på kulturvärdet, säkerhetsrisker och tekniska åtgärder för ramp, hiss och dörr i Strängnäs kommun
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Purpose: This study aims to assess the three cultural historical buildings located in the municipality of Strängnäs, that doesn’t meet the accessibility requirements currently. Therefore, the aim is to suggest solutions for each three buildings that could be useful to different authorities in the future. LÄS MER
4. Potentialer och utmaningar för landskapsarkitektur inom fysisk säkerhet : konstruktiv kritik utifrån intervjuer med säkerhetsexperter
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Fysisk säkerhet, i form av att skydda samhällsviktiga värden mot antagonistiska angrepp, berörs inte på landskapsarkitektutbildningen SLU Ultuna - Sverige. Däremot finns miljöer med skyddsvärden som behöver balanseras med andra utformningskrav, exempelvis försvarsanläggningar eller myndighetsbyggnader. LÄS MER
5. En kvalitativ studie av aspekter som formar konsumentbeteende i samband med tillfälliga influencer-kollektioner
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring är i en ständigt föränderlig kontext. Influencer marketing är idag en effektiv strategi, där företag samarbetar med influencers för att marknadsföra sina produkter och bygga förtroende hos följare. Användning av begränsade produkter som framgångsrik influencer marketing betonas. LÄS MER