Sökning: "Information och kommunikationsteknologi IKT"
Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser innehållade orden Information och kommunikationsteknologi IKT.
16. Digital kommunikation i förskolan : En kvalitativ fallstudie om hur digitala medier kan anvä̈ndas fö̈r kommunikation mellan hem och fö̈rskola
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : This study aims to research how digital media can be used for communication and information management between teachers at preschools and children’s homes. To get an understanding of this we have investigated which channels are being used and for what purposes. LÄS MER
17. Användningen av IKT på svenska museer och dess betydelse för museipedagogers yrkesutövning
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet var att undersöka användningen av information- och kommunikationsteknologi (IKT) på två svenska museer och dess betydelse för museipedagogernas yrkesutövning. Utifrån detta skapades tre frågeställningar som berörde huruvida museerna har en strategi för användningen av IKT, om museipedagogerna anser att IKT fungerar som ett stöd och i så fall på vilket vis samt hur deras kompetensutveckling i att använda IKT ter sig. LÄS MER
18. IKT : som ett pedagogiskt verktyg i förskoleklassen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för PedagogikSammanfattning : Vi vill med denna studie undersöka hur några pedagoger i förskoleklassen använder IKT(Informations- och kommunikationsteknologi) som ett verktyg i undervisningen. Vårt intresse ligger även i att undersöka pedagogernas inställning till IKT som pedagogiskt verktyg. LÄS MER
19. Marginaliserade aktörers inverkan på reglering och styrning av Internet : World Summit on the Information Society:s bidrag till nätets diskurs
Kandidat-uppsats, Avd för socialpedagogik och sociologiSammanfattning : Sedan nätets begynnelse har regleringen och styrningen av Internet präglats av en västcentrisk och teknomeritokratisk diskurs som i mångt och mycket har exkluderat en stor del av världen från att aktivt delta i informationssamhällets utformning. I denna ordning har den amerikanska staten haft en priviligierad ställning genom dess indirekta kontroll över de s. LÄS MER
20. IKT i förskolan. En studie av hur pedagoger förhåller sig till informations- och kommunikationsteknologi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med min studie är att undersöka hur pedagoger förhåller sig till informations-‐ och kommunikationsteknologi (IKT) i förskolan. I denna studie har kvalitativ intervju använts som metod. Min empiri består utav intervjuer med tio pedagoger på två olika förskolor i södra Skåne. LÄS MER