Sökning: "Information om anställda"
Visar resultat 1 - 5 av 1026 uppsatser innehållade orden Information om anställda.
1. Den moderna organisationen i en föränderlig miljö - En kvalitativ fallstudie av ett förändringsarbete i en svensk nischbank
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I en tid där samhället ständigt förändras och utvecklas har banksektorn fått möta nya krav och förväntningar från marknaden. Efterfrågan på digitala lösningar, tekniska innovationer och nya kundbeteenden är saker svenska banker behövt anpassa sig till under senare år. LÄS MER
2. Mellan raderna - En kvalitativ studie om varuhuschefers roll i en organisationsförändring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En kvalitativ studie som syftar till att bidra med en ökad nyansering av mellanchefers roll i organisationsförändringar genom att se till hur de själva uppfattar rollen i fråga och vad den innefattar. Studien behandlar således frågeställningen: ”Hur ser varuhuschefer på sin roll i en organisationsförändring?” För att besvara denna frågeställning har en kvalitativ fallstudie gjorts på sju varuhuschefer som har positionen som mellanchefer. LÄS MER
3. Ledarskap på distans : En litteraturstudie om chefers utmaningar med att leda på distans
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen var att genom befintlig forskning skapa förståelse för chefers ledarskap underdistansarbete utifrån chefers egna upplevelser. Frågeställningarna berörde vilka utmaningar chefer upplever att det finns för att utöva ett gott ledarskap under distansarbete och vilka strategier som befintlig forskning presenterar för att möta dessa utmaningar. LÄS MER
4. Betydelsen av Sense of Belonging på arbetsplatsen: hur Belonging predicerar Organizational Identification, Self-Efficacy och arbetsprestation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Vad har Sense of Belonging för betydelse på arbetsplatser? Studier på Belonging är omfattande och har visat sig ha många positiva effekter, trots detta har det länge funnits en lucka inom studier på vad Belonging har för inverkan på just arbetsplatser. Syftet för denna studie var att undersöka Sense of Belonging och dess potentiella påverkan på Organizational Identification (OID), Self-Efficacy och arbetsprestation på arbetsplatsen. LÄS MER
5. "Vad innebär detta för mig?" : En kvalitativ studie om anställdas uppfattning av den kommunicerade varumärkesidentiteten vid ett varumärkesbyte.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Anställda som identifierar sig med företagets varumärkesidentitet är enligt tidigare forskning nyckeln till ett starkt varumärke. Ett varumärkesbyte innebär ett psykologiskt uppbrott där den anställda kan hamna i en identitetskris. LÄS MER