Sökning: "Information privacy concerns IPC"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Information privacy concerns IPC.

  1. 1. Studenters integritetsoro kring hantering av personlig information : En kvalitativ studie inom e-bank, e-handel och e-hälsa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Philip Nilsson; Joel Jonson; [2022]
    Nyckelord :Domains; Context; IPC; Personal information; Privacy Calculus; Domäner; Kontext; IPC; Personlig information; Privacy Calculus;

    Sammanfattning : Insamling av personlig information utförs av företag i kommersiella syften och används till att skapa profiler och beteendemönster. Utnyttjandet av användares personliga information har upprepande gånger lett till konflikter där människors oro över sin personliga integritet har belysts. LÄS MER

  2. 2. Paradoxen kring individanpassad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filippa Wängberg; Sophie O'Donoghue; Rebecka Hassel; [2020]
    Nyckelord :Personalized marketing; privacy; data collection; personalization privacy paradox; Internet Privacy Concerns IPC ; dissonance; attitude; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: The paradox of personalized marketing - A qualitative study about the dissonance in consumers attitude towards target advertising focusing on privacy Seminar date: 2021-01-14 Course: FEKH29 Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 University Credit Points (ECTS) Authors: Rebecka Hassel, Sophie O’Donoghue and Filippa Wängberg Advisor: Nikos Macheridis Keywords: Personalized marketing, privacy, data collection, personalization privacy paradox, Internet Privacy Concerns (IPC), dissonance, attitude Purpose: The study aims to examine how the dissonance occurs in individuals’ attitude towards personalized marketing and data collection from a privacy perspective, in order to create a deeper understanding of how it leads to a personalization privacy paradox. Methodology: The study’s methodology is based on a qualitative research method with a hermeneutic strategy. LÄS MER

  3. 3. Big browser is watching you : How Information Privacy Concerns and Involvement affect Purchase Intentions in Online Personalized Advertising

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Malin Karlsson; Sandra Karlsson; Amanda Malmberg; [2015]
    Nyckelord :Purchase intentions; Information privacy concerns IPC ; Online personalized advertising; Involvement;

    Sammanfattning : Authors: Malin Karlsson, Sandra Karlsson, Amanda Malmberg Tutor: Dr. Setayesh Sattari Examiner: Prof. Anders Pehrsson Background: Consumers increasingly purchase products online due to the widespread use of the Internet. LÄS MER