Sökning: "Informationskvalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser innehållade ordet Informationskvalitet.

  1. 1. Kritiska framgångsfaktorer för högre uppfattad tjänstekvalitet på e-tjänster : En fallstudie av användbarhet och användarupplevelse av en e-tjänst i en svensk kommun

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jessica Österberg; [2023]
    Nyckelord :analysmodell; användarupplevelse; användarresa; användbarhet; användningstester; e-tjänster; kritiska framgångsfaktorer; offentlig sektor; tjänstedesign; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Digitalisering medför nya möjligheter för offentlig sektor att designa service till medborgare och användarcentrerade e-tjänster står högt på agendan. Användarupplevelse och användbarhet är två nyckelbegrepp som fokuserar på interaktionen mellan användare och system för att uppfylla användarens behov och samtidigt erbjuda en högre grad av funktionalitet. LÄS MER

  2. 2. Effektivisering av CE-märkningsprocessen i framtagning av nya maskiner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ahmad Abugharbia; Abubakar Cabdalla; [2023]
    Nyckelord :Standardiserat arbetssätt; CE-märket; 5S LEAN; Informationskvalitet; DMAIC-cykel och 7 1 Slöserier;

    Sammanfattning : Detta är ett examensarbete inom Industriell Ekonomi, inriktning arbetsorganisation och ledarskap som rör sig om att undersöka och analysera CE-märkningsprocessen för företag inom automationsbranschen. Avsikten med examensarbetet att föreslå relevanta metoder och verktyg för att effektivisera processen och att eliminera slöseri och minimera kvarstående arbete för slutförandet av CE-märkningen hos kunden. LÄS MER

  3. 3. Analyzing a Knowledge Management System and its Issues Regarding the Motivation to Participate Through Workflow Maps

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Caroline Yu; [2023]
    Nyckelord :Information system; Knowledge management system; mapping; pre-visualization; workflow; decision support;

    Sammanfattning : Knowledge is the heart of how organizations function. It holds the records of previous experiences, failures, and successes. With this knowledge, organizations can predict decisions that will lead to a higher success rate for their business. To keep this knowledge protected and easy to reach, knowledge management systems were created to manage it. LÄS MER

  4. 4. E-handlarens digitala egenskaper och dess inverkan på konsumentens subjektiva uppfattning : En kvantitativ studie om förtroende och misstro

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Axelsson; Stina Lindberg; [2023]
    Nyckelord :E-handel; Förtroende; Misstro; Funktionell Uppfattning; Motiverande Uppfattning; Digitala Egenskaper;

    Sammanfattning : The study examines how online retailers' digital characteristics affect consumers' perception of the online retailer and how the perception affects trust and distrust of the online retailer. The result aims to help online retailers gain an understanding of which characteristics are most salient and strategically important to generate trust among consumers. LÄS MER

  5. 5. Processeffektivisering : En kvalitativ studie om anpassningen inom en administrativ stödprocess i samband med implementering av “Lean”

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Oscar Gustavsson; Jesper Larsson; [2023]
    Nyckelord :Process orientation; Cultural control; Information quality; Administrative support processes; Processorientering; Kulturell styrning; Informationskvalitet; Administrativa stödprocesser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Modig Machine Tool AB står inför en tillväxtresa där implementeringen av “Lean” blev relevant för att skapa den organisation som krävs för att bemöta en förväntad ökad efterfrågan på deras produkter. Över tid har “Lean” utvecklats från att enbart vara ett sätt för att organisera produktionen till att numera inkludera hela organisationen, däribland de administrativa stödprocesserna. LÄS MER