Sökning: "Inga Billing"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Inga Billing.
1. Var det bättre förr? : En kvalitativ textanalys om den innehållsliga och språkliga komplexiteten i böcker skrivna på 1970- och 2010-talet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Studien fokuserar på skönlitterära barnböcker, där två av böckerna är skrivna på 1970-talet och två av böckerna är skrivna på 2010-talet. Syftet med studien är att jämföra fyra frekvent lästa skönlitterära böcker för barn i åldern 8-10 år, för att granska om det råder några skillnader på språket och innehållets komplexitet. LÄS MER
2. Identifiering och reducering av kvalitetsbristkostnader i ett tillverkningsföretag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Mellan 10-30 procent av ett företags omsättning beräknas bestå av kvalitetsbristkostnader, alltså kostnader som uppstår på grund av bristande kvalitet på företagets produkter eller processer. Dessa kostnader är ofta av sådant slag som inte synliggörs inom företag som inte aktivt arbetar med kvalitet. LÄS MER
3. Källsortering, vara eller icke vara? : En fokusgruppstudie kring argument och uppfattningar gällande valet att sortera eller inte sortera.
Kandidat-uppsats, Tema vatten i natur och samhälle; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Genom att undersöka hur sex olika grupper i kommunerna Katrineholm och Malmö pratar om och argumenterar kring källsortering syftar studien till att identifiera argument och uppfattningar kring källsortering i de två kommunerna. Tre fokusgrupper i ålderskategorierna 20-26, 30-45 och 46-65 utfördes i varje kommun. LÄS MER
4. Klagomål, en möjlighet till förändring - En studie om ledningens arbete med klagomålshantering inom hotellbranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Klagomål, en möjlighet till förändring - En studie om ledningens arbete med klagomålshantering inom hotellbranschen Bakgrund: Klagomål är något som drabbar alla serviceorganisationer, frågan är bara vad organisationen gör med klagomålen. Ser företagen klagomål som separata händelser som ska kompenseras och åtgärdas, eller väljer de att ta klagomålshanteringen ett steg längre genom att analysera klagomålen och därefter implementera förändringar i organisationen? Syfte: Vi vill i denna uppsats utreda hur processen för hantering av klagomål ser ut inom hotellbranschen. LÄS MER
5. Utveckling av en ytmonterad fördelningsmätare som underlag för individuell debitering av vattenförbrukning i fastigheter
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : The master thesis, conducted at Metrima AB, concerns the development of a non-intrusive distribution meter as a basis for individual tap water billing in apartments. The project is conducted in response to the market interest in individual tap water billing in apartments as an answer to environmental concerns regarding water consumption. LÄS MER