Sökning: "Inga Hellman"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Inga Hellman.
1. ”Alla säger fitta men inte i klassrummet” : Lärares och elevers syn på tabubelagt språk i klassrummet
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Vi har i vårt arbete undersökt elevers och lärares attityder och förväntningar gällande användandet av tabubelagt språk i klassrummet. Undersökningen genomfördes på en kommunal gymnasieskola på en liten ort i Mellansverige där två lärare intervjuades och elever från två olika program svarade på enkäter och observerades i klassrummet. LÄS MER
2. Gnosjöandan och Aliiansmissionen : Analys av tre intervjuer med medlemmar i Alliansmissionen om förhållandet mellan företagsliv och frikyrklighet i Gnosjöregionen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka om det finns någon relation mellan den starka företagarkulturen och de många frikyrkoförsamlingarna i Gnosjöregionen. Uppsatsen bygger främst på intervjuer med tre medlemmar ur Alliansmissionen. LÄS MER
3. Statusuppdatering-gravid : En studie över gravidas användning av social media
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Social media tillhörde den vardagliga rutinen för många. Gravida använde internet som den största informationskällan. Kvinnans självkänsla lyftes vid en positiv bekräftelse. LÄS MER
4. -Order, var god dröj! : -En studie i ledtidsanalys av ett TQM-företag utifrån ett SCM-perspektiv.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatikSammanfattning : Examensarbete 20p Företagsekonomi Tekonomprogrammet vid Örebro Universitet ESI VT 2007 Titel: -Order, var god dröj! - En studie i ledtidsanalys av ett TQM-företag utifrån ett SCM perspektiv. Författare: Pär Alfredson, Mikael Eriksson, Jonas Hellman Handledare: Leif Sanner Examinator: Detlef Quast Bakgrund Marknader skapar ett behov av kortare ledtider och mer effektiva leveranser när konkurrensen ökar. LÄS MER
5. Corporate social responsibility, livsmedel och marknadsföring - en åtråvärd kombination?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att ta reda på vad svenska dagligvaruhandelsföretag har för Corporate social responsibility - profiler i dagsläget. Vidare ämnade vi undersöka hur företagen har valt att kommunicera ut dessa profiler men också om de lyckas kommunicera ut dessa till sina konsumenter. LÄS MER