Sökning: "Ingelman Lind"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ingelman Lind.

  1. 1. Open Innovation Channels : A multiple case-study: How MNCs select their Open Innovation Channels and the reason for selecting them

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna G Sandberg; Ivar Ingelman Lind; [2014]
    Nyckelord :Open Innovation; External collaboration; Open Innovation Channels; MNC;

    Sammanfattning : In today competitive business environment MNCs need to extend their R&D and include external sources to explore and exploit knowledge; Open Innovation is used to meet this increased competitive environment. The aim of this thesis is to explore how MNCs act when they select their external collaboration channels; why MNCs select a specific channel of innovation and problems associated with the work. LÄS MER

  2. 2. Kontraomvändelse - blivandet av en ateist : en religionspsykologisk undersökning av byte från religiöst orienteringssystem till ateistiskt

    Kandidat-uppsats, Religionspsykologi

    Författare :Erik Ingelman Lind; [2013]
    Nyckelord :Deconversion; coping; significance; religion; atheism; crisis;

    Sammanfattning : The purpose of this study in the psychology of religion is to explore the process of an individual’s shift in orienting system, from a religious to an atheistic. The materials used are autobiographical accounts obtained from two books. One that has been used as a primary source and one as a secondary. LÄS MER

  3. 3. SAS - 4Excellence

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linus Wahlsten; Julia Gustafsson; Ivar Ingelman Lind; [2012]
    Nyckelord :Strategiutformning; implementering och organisationsförändring ; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Den här fallstudien ämnar undersöka hur SAS har utformat sin nya strategi och hur de ska lyckas med en framgångsrik implementering av strategin och förändringarna den innebär. Metod: Genom en fallstudie har vi med primärdata i form av intervjuer och sekundärdata från företaget testat de teorier vi funnit kring den process som ämnena strategi, förändring och implementering innebär. LÄS MER