Sökning: "Ingen Broberg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Ingen Broberg.

  1. 1. ”Alla barn är i behov av anknytning!" : En studie om förskollärares syn på anknytning i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Sandra Jönsson; [2021]
    Nyckelord :Anknytning; Anknytningsteori; Förskola; Förskollärare; Trygghet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka och få veta mer om hur förskollärare ser på anknytningens betydelse i förskolan. Studien utgick från tre frågeställningar. LÄS MER

  2. 2. Digitala verktyg i undervisningen : en studie om utmaningar med digitala verktyg i mellanårens svenskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Celinn Broberg Haskå; Julia Landaeus; [2020]
    Nyckelord :Digitalisering; digital kompetens; digital literacy; digitala lärresurser; digitala verktyg; programmerad undervisning;

    Sammanfattning : Dagens samhälle har blivit allt mer digitaliserat och så även skolan. Syftet med undersökningen är att se hur betydelsefull lärares digitala kompetens och användning av digitala verktyg är samt vilka utmaningar som finns i dagens skola med digitala verktyg. LÄS MER

  3. 3. Using eye tracking to study variable naming conventions and their effect on code readability

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Pontus Broberg; Shapour Jahanshahi; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Using camel case when naming variables is largely considered to be best practise when writing code these days. But is it really the best variable naming convention when it comes to code readability and understanding? And how does different variable naming conventions affect the readability of code? This thesis researches these questions using eye tracking technology. LÄS MER

  4. 4. Kompetens – Självbild – Inkludering : En studie av några elever i behov av särskilt stöd och deras upplevelser av sin studietid i en särskild undervisningsgrupp.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Britt Hellqvist; [2008]
    Nyckelord :särskild undervisningsgrupp; särskilt stöd; kompetens; självbild; inkludering;

    Sammanfattning : Abstract Study: Degree project in teacher education, Advanced level, 15 p University of Skövde Title: Competence – Self image – Inclusion A study of a couple of students in need for extra education and their experiences of their studies at school in a special class. Number of Pages: 43 Author: Britt Hellqvist Tutor: Gunvi Broberg Date: 01-2008 Keywords: special class, extra education, competence, self image, inclusion Students who have difficulties in school or in the social contact are the main subject of this thesis. LÄS MER