Sökning: "Ingrid Klar"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ingrid Klar.

  1. 1. Förhållningssätt och korrekt etiskt bemötande. En kvalitativ omsorgsstudie

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Ingrid Nygaard; [2014-06-25]
    Nyckelord :Bemötande; etik; makt; roll; förhållningssätt; arbetsmetoder; inflytande;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att ge mer kunskap om vad handläggare och brukare anser vara ett etiskt korrekt bemötande. Frågeställningarna handlade om vilken generell syn respondenterna hade på korrekt etiskt bemötande, vilka konkreta förhållningssätt som bidrog och hur mycket man ansåg att brukarna kunde påverka sin situation. LÄS MER

  2. 2. Det ligger nog i deras arbete att vara problemlösare : En kvalitativ fallstudie om HR-funktionens image och identitet ur ett intraorganisatoriskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Mikael Lindberg; Ingrid Nielsen; [2014]
    Nyckelord :Human resources management; HR departments; HR function; image; identity; HR-roles; self-perception.; Human resource management; HR-avdelning; HR-funktion; image; identitet; HR-roller; självuppfattning;

    Sammanfattning : Introduction: HR departments have been developed to take care of the organizations most important resource: the human being. HR as a function has however faced criticism claiming that the function does not entail any value to organizations. LÄS MER

  3. 3. Kultursponsring som reklam : Inställningar och attityder ur ett mottagarperspektiv

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ingrid Freese; Anna Wikström; [2005]
    Nyckelord :kultursponsring; sponsring; reklam; värderingar; ungdomar; cultural studies; marknadskommunikation; postmodernism; Press and communication sciences; Journalistik; media; kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ungdomar födda på 80-talet har visat sig ha en negativ inställning till reklam. Detta har gjort att företagen söker andra vägar för att nå denna målgrupp och en allt vanligare strategi har blivit att sponsra populära artister och evenemang, en form av kultursponsring. LÄS MER