Sökning: "Inköpskanal"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Inköpskanal.

  1. 1. Val av inköpskanal : Hur kan köparpersonligheter påverka?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Felicia Isaksson; Hanna Östmann Hanngren; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; convenience goods; attitude; buyer personalities; low-engagement products; habits; living conditions; E-handel; dagligvaruhandel; attityd; köparpersonligheter; lågengagemangsprodukter; vanebeteende; livssituation;

    Sammanfattning : Problembakgrund och problemformulering: Sverige är ett av de länder i världen där ehandel förekommer mest frekvent, dock inte av dagligvaror. Detta är ett problem för de matbutiker som väljer att erbjuda e-handel då det inte är lönsamt. LÄS MER

  2. 2. Kvinnors val av Inköpskanal - En kartläggning över påverkande faktorer och dess inverkan på kvinnliga konsumenters beteende

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Karlsson; Lovisa Boëthius; [2011-06-15]
    Nyckelord :Inköpskanal; kvinnliga konsumenter; köpbeteende; konfektion;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. E-handel : Kvinnors val av inköpskanal inom klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Arber Tahiri; Mario Horvat; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Kvinnors val av inköpskanal inom klädbranschen Författare: Arber Tahiri och Mario Horvat Handledare: Krister Jönsson Institution: Ekonomihögskolan Universitet: Linnéuniversitetet Kurs: 2FE07E Problemformulering: Vilka faktorer påverkar valet av e-handel och fysisk butik som inköpskanal för kvinnor i åldrarna 15-29? Varför väljs den inköpskanal som prefereras och hur ser köpprocessen ut? Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva valet av inköpskanal för kvinnor i åldrarna 15-29 inom klädbranschen. Metod: Undersökningsmetoden har varit kvantitativ. LÄS MER

  4. 4. Prismedvetna studenter - traditionella bokhandelns fall?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Wahlström; Magnus Kroon; [2008]
    Nyckelord :bokhandel; internethandel; kotler; konsumentbeteende; studenbokhandeln; preferenser; kurslitteratur; studenters ekonomi;

    Sammanfattning : Den traditionella bokhandeln har under senare år tappat marknadsandelar. Det har skett i takt med att Internethandeln vuxit och blivit en alltmer naturlig inköpskanal. Det lägre priset hos Internetbutikerna har gjort att konkurrensen mellan den vanliga bokhandeln och Internet har blivit allt hårdare. LÄS MER