Sökning: "Inlärd hjälplöshet"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden Inlärd hjälplöshet.
11. Self-handicapping och förhalande av tiden i relation till bassjälvkänsla och personlighet
Master-uppsats, Psykologiska institutionenSammanfattning : Både self-handicapping och förhalande av tiden har varit negativt korrelerade med självkänsla och också varit korrelerade med personlighetsfaktorerna neuroticism och samvetsgrannhet. Dock har dessa prediktorer undersökts var för sig. LÄS MER
12. Beteendemässiga och fysiologiska effekter av stress hos häst
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : Kronisk stress hos hästar är ett stort problem både för hästen och för dess ägare. Stress kan uttryckas på olika sätt och många gånger är orsaken att hästen känner frustration på grund av att den inte kan utföra sina naturliga beteenden. Oavsett hur stressen uttrycks så tyder det på bristande välfärd. LÄS MER
13. Hur kan musikundervisning utveckla och ge stimulans åt personer med intellektuella funktionsnedsättningar?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : A lot of times during my teaching practice and during my summer jobs I have met something that I see as under-stimulation in people with intellectual disabilities. Learned helplessness is a phenomenon which can explain this behaviour. LÄS MER
14. Coaching - en anpassad utveckling? : en kritisk analys av maktrelationen i en coach-klientrelation och dess påverkan på klientens lärande
Magister-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Uppsatsen utgår från en, av mig genomförd, utvärdering av ett arbetsmarknadspolitiskt projekt för långtidsarbetslösa. Relationen mellan coach och arbetslös klient visade sig ur många avseenden vara positiv för den arbetslösa. Jag fann det dock begränsade att enbart studera relationen ur detta perspektiv. LÄS MER
15. Lära genom upplevelser och erfarenheter: en teoretisk studie av kopplingar mellan individuellt erfarenhetsbaserat och organisatoriskt lärande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Bakgrund: Vi lever i en tid där vår värld förändras i allt snabbare takt. Nya krav ställs på både individer och organisationer. För att hantera dessa snabba omställningar betonar flera forskare vikten av lärande. Både individuellt erfarenhetsbaserat och organisatoriskt. LÄS MER