Sökning: "Inlärning via sinnen"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Inlärning via sinnen.

  1. 1. A Robot for Learning Drum-Rhythms : An instruction tool for beginners — keeping drum rhythms accurate with real-time feedback

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Joas Kahlert; Johan Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Rhythm; Drumstick; Beats Per Minute; Mechatronics; Rytm; Trumstock; Beats Per Minute; Mekatronik;

    Sammanfattning : Accurate rhythmic pace-keeping is an ability achieved only by a lot of practice. However, finding the opportunity to practice can be difficult when availability of teachers is insufficient. This thesis aims to construct a prototype that teaches its users basic rhythm keeping, specifically rhythms produced on drums. LÄS MER

  2. 2. Visuell språkundervisning för elever med hörselnedsättning : En fallstudie inom specialskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Anna Kvarnström; [2019]
    Nyckelord :Anpassad undervisning; visuellt lärande; lärande; inlärningsstil; inlärning; teckenspråk; tvåspråkighet; undervisning av döva elever och elever med hörselnedsättning;

    Sammanfattning : I skollagen (2010:800) betonas vikten av att alla barn och elever har rätt till den ledning och stimulans de behöver för sin personliga utveckling och sitt lärande. Skolan är därmed skyldig att ge alla elever det stöd de behöver. LÄS MER

  3. 3. Språkstörning och lärande - praktisk-estetiska aktiviteter i en upplevelsebaserad undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Gunilla Olin; Cecilia Petersson; [2015]
    Nyckelord :lärande; motivation; praktisk-estetiska uttrycksformer; språkstörning; stöttning; upplevelsebaserad undervisning;

    Sammanfattning : Sammanfattning/abstraktGunilla Olin och Cecilia Petersson (2015). Språkstörning och lärande – praktisk-estetiska aktiviteter i en upplevelsebaserad inlärning. Language impairment and learning – practical-aestethic activities in an informal setting. Skolutveckling och Ledarskap, Lärande och Samhälle, Malmö Högskola. LÄS MER

  4. 4. Drama som väg till utveckling : En kvalitativ studie om hur drama kan användas som undervisningsmetod

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Sofia Kågenäs; [2014]
    Nyckelord :Drama; Olika lärstilar; olika uttrycksformer; pedagogik;

    Sammanfattning : Forskning har visat att barns olika lärstilar inte tillgodoses fullt ut i dagens skolor. Den traditionella undervisningsformen där eleverna sitter stilla på sina platser och läraren överför kunskap till eleverna tycks vara det rådande exemplet i skolan än idag. LÄS MER

  5. 5. Utomhuspedagogik - en metod vid bokstavsinlärning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Bodil Sölve; [2010]
    Nyckelord :autentiska situationer; bokstavsinlärning; dialogisk undervisning; elever; fonem; intervjuer; sinnen; svenska; undervisningsekvens; utomhuspedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vilken påverkan utomhuspedagogik som arbetssätt kan ha för att befästa kunskap vid den tidiga bokstavsinlärningen för elever i de tidiga skolåren. Detta i utifrån två frågeställningar; 1. LÄS MER