Sökning: "Inlärningsmiljö"

Visar resultat 6 - 10 av 75 uppsatser innehållade ordet Inlärningsmiljö.

  1. 6. Interdisciplinary Learning with Technology at Makerzone

    Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mandar Joshi; [2023]
    Nyckelord :Interdisciplinary learning; Makerzone; Makerspaces; STEM; Technology in Education; Ämnesövergripande lärande; Makerzone; Makerspaces; STEM; Teknik i utbildning;

    Sammanfattning : This thesis explores the interdisciplinary approach to learning at Makerzone, a makerspace in Sollentuna, Sweden, and its implications for both students and teachers. Through a combination of methods: observations, interviews, document analysis, and surveys, this project looks into the recognition, benefits, challenges, and support for interdisciplinary work in both makerspaces such as Makerzone and traditional school environments. LÄS MER

  2. 7. Lika möjlighet till lärande i samhällskunskap : En intervjustudie om hur samhällskunskapslärare i årskurs 4–6 möjliggör lärande för elever i läs- och skrivsvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Filippa Hjälmeby; [2023]
    Nyckelord :Civics education; Social studies; Citizenship education; Reading and writing difficulties; Instructional approaches; Sociocultural perspective; Samhällskunskap; Läs- och skrivsvårigheter; Undervisningsmetoder; Sociokulturell teori;

    Sammanfattning : Samhällskunskapsämnet ska bidra till att utveckla elevers kunskaper om demokratiska värden, mänskliga rättigheter samt utveckla förståelse för olika förhållanden och strukturer i samhället. Dessa kunskaper är avgörande för elevers möjlighet att leva och verka i samhället. LÄS MER

  3. 8. Enhancing Learning Outcomes with Pure Question-Based Learning : A Study on the Effectiveness of the Method in a Primary School Environment

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Dominik Andraszek; [2023]
    Nyckelord :Human–Computer Interaction; Pure Question-Based Learning; Active Learning; Formative Feedback; Technology-Enhanced Learning; Primary School;

    Sammanfattning : In light of technological progress, companies, and public entities must remain aware of the significant opportunities presented by new technologies in terms of accelerating and optimizing knowledge acquisition. This research paper investigates the impact of pure question-based learning (pQBL) on academic performance in a primary school environment. LÄS MER

  4. 9. Mobilapplikation för övning av obestämda artiklar i det svenska språket

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Oskar Christersson; Jonathan Kjellén; Magnus Olander; Johannes Sandström; Filip Wahlström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitalization has created accessible ways of learning new languages through for example mobile applications. This, along with the globalization of society, has created a higher demand to learn new languages in an efficient manner. LÄS MER

  5. 10. Cluster selection for Clustered Federated Learning using Min-wise Independent Permutations and Word Embeddings

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Pulasthi Raveen Bandara Harasgama; [2022]
    Nyckelord :Federated learning; Distributed machine learning; Clustering; Word Embeddings; Federerad inlärning; Distribuerad maskininlärning; Klustring; Ordinbäddningar;

    Sammanfattning : Federated learning is a widely established modern machine learning methodology where training is done directly on the client device with local client data and the local training results are shared to compute a global model. Federated learning emerged as a result of data ownership and the privacy concerns of traditional machine learning methodologies where data is collected and trained at a central location. LÄS MER