Sökning: "Inlärningsstilar"

Visar resultat 1 - 5 av 126 uppsatser innehållade ordet Inlärningsstilar.

  1. 1. Singaporemodellen : Lågstadieelevers uppfattning om undervisningsmodellen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Matematik

    Författare :Sophie Westlin; [2023]
    Nyckelord :Elevers uppfattning; individanpassning; inlärningsstilar; matematikundervisning; Singaporemodellen.;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att synliggöra elevers uppfattning av Singaporemodellen. Metoden som examensarbetet har använt är att intervjua elever samt att en observation har utförts för att kunna synliggöra om det som framkommer i intervjuerna återspeglas i undervisningen med Singaporemodellen. LÄS MER

  2. 2. En kvalitativ studie om hur lärare undervisar för att främja andraspråkselevers förståelse i matematik : A qualitative study of how teachers teach to promote second language learners' understanding in mathematics

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Tina Fares; Jeelan Maher Yousef; [2023]
    Nyckelord :Andraspråkselever; matematikundervisning; modersmål; språkutveckling; metod; studiehandledning;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker hur matematiklärare samt studiehandledare undervisar för att främja andraspråkselevers förståelse för matematik. Syftet är att identifiera metoder som används för att stödja andraspråkselevernas inlärning och utveckling inom ämnet. LÄS MER

  3. 3. Holistiskt tränarskap inom hastighetsskridsko. En kvalitativ intervjustudie av tränares erfarenheter.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Elias Carlsson; Klaus Salmesvirta; [2022-06-28]
    Nyckelord :Holistiskt coaching; Hastighetsskridsko; Kvalitativ fallstudie;

    Sammanfattning : Att arbeta som tränare och utbilda, guida och handleda idrottare är ett komplext och dynamiskt arbete. Vilket kan innebära att behöva anpassa sig till olika förmågor, inlärningsstilar och kunskap. LÄS MER

  4. 4. Lärares användning av film som medierande redskap i samhällskunskapsundervisning i årskurs 4–6 : En studie som belyser spelfilmen som pedagogiskt verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Emma Forsberg; [2022]
    Nyckelord :Film; samhällskunskap; undervisning; didaktik; mediering; filmpedagogik; samtal; pedagogiska verktyg.;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar film som ett medierande redskap i undervisning av samhällskunskap i mellanstadiet. Studiens syfte är att visa hur spelfilm kan användas som ett redskap för att nå lärande och utveckling. Studiens empiri har samlats in via en kvalitativ metod i form av intervjuer med samhällskunskapslärare som arbetar i årskurs 4–6. LÄS MER

  5. 5. individual differences in Chronotype in relation to Cognitive Abilities and Academic Achievement : A systematic literature review of studies conducted in 2022

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Pamela Sumaili; [2022]
    Nyckelord :chronotype; sleep-wake; circadian preference; morningness-eveningness; cognitive abilities; intelligence; academic achievement; high students; university students; Kronotyp; sömn-vaken; dygnspreferns; morgon-kväll; kognitiva förmågor; intelligens; akademiska prestation; höga studenter; universitetstudenter;

    Sammanfattning : Abstract There has been an increase in the number of studies investigating the relationship between chronotype, cognitive abilities and academic achievement in different populations. It has been found that an individual’s natural tendency to prefer morning or evening activities is associated with circadian rhythms. LÄS MER