Sökning: "Inlevelse"
Visar resultat 16 - 20 av 183 uppsatser innehållade ordet Inlevelse.
16. ”Vår lilla bubbla på bibblan” : En kvalitativ studie av Shared Reading med 12- och 13-åringar
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Enligt olika mätningar sjunker andelen barn och unga som läser skönlitteratur för sitt eget nöjes skull. Det har lett till en utbredd oro i samhället, eftersom en väl utvecklad läsförmåga anses vara en förutsättning för att fullt ut delta i det demokratiska samhället. LÄS MER
17. Högläsningens betydelse i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund: Denna studie bygger på förskollärares tankar och attityder kring högläsning i förskolan. Vi är intresserade av att belysa och diskutera högläsningens betydelse för barns språkliga och sociala utveckling. LÄS MER
18. Att förmedla en helhet : Samspel och inlevelse inom kulturskolans teaterundervisning – en didaktisk studie
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Studien syftar till att förstå och synliggöra en del av det didaktiska arbetet i teaterundervisningen inom kulturskolan genom drama- och teaterpedagogers uppfattningar av begreppen samspel och inlevelse och hur de relaterar till den pedagogiska praktiken. Didaktisk forskning för teaterämnet inom denna kontext är näst intill obefintlig. LÄS MER
19. Moral Philosophies Mechanised in Fallout: New Vegas
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : This thesis is aimed at game designers and had the goal of investigating how moral philosophies exist within the role-playing game Fallout: New Vegas. By using close reading as a method the study analyses through a moral philosophical lens how Fallout: New Vegas mechanises moral philosophy and what advantages and disadvantages it holds. LÄS MER
20. Digital väsentlighet i en hybrid verklighet : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar av digitala verktyg i utbildningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Denna studie behandlar förskollärares uppfattningar kring möjligheter och utmaningar med digitala verktyg i undervisning. Studien behandlar även konsekvenser förskollärare anser digitala verktyg har på barns samspel. Studiens metodologiska utgångspunkt är kvalitativa semistrukturerade intervjuer. LÄS MER