Sökning: "Innehållsanalys av marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 158 uppsatser innehållade orden Innehållsanalys av marknadsföring.
1. Platsvarumärket norra Sverige : En kvalitativ studie om kommun- och regionsöverskridande platsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Följande studie behandlar hur den kommunala och regionala platsmarknadsföringen i norra Sverige fungerar och om det finns en koppling mellan dem. För att undersöka detta har Umeå- och Örnsköldsvik kommun valts ut för att företräda både kommunerna i sig och som representanter för N6-initiativet. LÄS MER
2. VI LJUGER INTE HELT, MEN VI TALAR INTE OM HELA SANNINGEN - En kvalitativ innehållsanalys av svensk greenwashing
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : In the society of today environmental issues have a major impact on the agenda, which calls for the fact that organisations need to start prioritizing communication that strengthen their environmental profile. Since the demand for environmental friendly products and services increases the organisations need to work harder to market green products and services. LÄS MER
3. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER
4. Klimatdiskursen ramar in dagens marknadsföring : En kvalitativ innehållsanalys av Preemshemmahörande-annonser i deras kampanj 2019-2020
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet är att undersöka hur fossilindustrin paketerar sina reklambudskap inom det vilseledande formatet hemmahörande-annonser. Syftet är även att skapa förståelse för hur den trendande klimatdiskursen påverkar marknadsförings utformning. LÄS MER
5. Oavsiktlig marknadsformning? : En kvalitativ studie av svenska livsmedelsföretags reaktioner på prisförändringar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den svenska livsmedelsmarknaden har under början av 2023 genomgått faser där priserna först har höjts och sedan har sänkts. Studien syftar till att undersöka om livsmedelsföretags reaktioner på prisförändringar kan resultera i så kallad oavsiktlig marknadsformning. LÄS MER