Sökning: "Innovationsstrategi"
Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade ordet Innovationsstrategi.
16. Ambidextriös dynamisk förmåga: Innovationsledning för en kontinuerlig innovationsförmåga i en snabbföränderlig värld
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Dagens företag står inför en allt mer snabbföränderlig värld mot bakgrund av globalisering av marknader och ständig teknikutveckling. Förmågan att hantera en aktiv innovationsledning bör därmed ses som livsnödvändigt, men parallellt som innovationsledningens betydelse blir allt mer uppenbar, fullbordar vissa företag sparprogram efter sparprogram för att överleva på marknaden. LÄS MER
17. Värdet av Personligheter i Front-End Innovation
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Denna rapport söker att utforska ett nytt sätt att organisera front-end innovation. Därmed förbättra modeller av aktuell forskning som ger belägg för framgångsrika sociala nätstrukturer eller heterogenitetförhållanden, målet med denna studie är att hitta idealiska personlighetskonstellationer inom projektteam - för att göra dem kraftfulla och användbara. LÄS MER
18. An analysis on the prices of French wines and on a business plan of creating a wine app
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : The purpose of this thesis is to evaluate the influences behind the pricing of French wines by the use of Applied Mathematics and statistical analysis. A regression analysis, based on a literature review of a mathematical compendium, was executed to estimate the coefficients of 21 characteristics of French wines. LÄS MER
19. Industriellt innovationsfrämjande
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur företag inom industrin arbetar med innovationskraft och intraprenörskap från produktionspersonal i den operativa kärnan i samband med företagsstrukturen. Genom studien skall förbättringsområden för innovationsfrämjande inom intervjuade företag läggas fram. LÄS MER
20. Användarcentrerad affärsmodellinnovation i ett B2C perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Dagens samhälle har blivit mer och mer digitaliserat vilket har lett till att förändrade köpbeteende har vuxit fram hos kunderna. Genom den digitala utveckling har kundernas tillgång till information ökat kraftigt, vilket gör att kunderna är mer välinformerade än någonsin. LÄS MER