Sökning: "Innovativa småföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Innovativa småföretag.

  1. 1. Småföretags möte med covid-19 : En kvalitativ studie om förändring av strategi vid kris

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Annie Johansson; Louise Åberg; [2020]
    Nyckelord :Strategy in company; strategy changes; strategy changes in crisis; covid- 19; corona; turbulence; strategi i företag; strategiförändring; strategiförändring vid kris; covid-19; corona; turbulens;

    Sammanfattning : Titel: Småföretags möte med covid-19 - En kvalitativ studie om förändring av strategi vid kris Författare: Annie Johansson & Louise Åberg Handledare: Pia Nylinder Examinator: Petter Boye Institution: Ekonomprogrammet, Linnéuniversitetet i Kalmar. Introduktion: I början av våren 2020 spred sig viruset covid-19 över hela världen. LÄS MER

  2. 2. Nytta kontra kostnad i en innovativ bransch- Hur utnyttjas och kommuniceras årsredovisningen internt?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnéa Carlsson; Madeleine Andersson; [2016-09-06]
    Nyckelord :Årsredovisning; Innovativa företag; Modebransch;

    Sammanfattning : Bakgrund Ett stort ansvar företag har är att framställa finansiella rapporter och sköta sin ekonomi i enlighet med rådande lagar angående bokföring. Många företag idag är kritiska till att redovisningen är för komplicerad och anser att den är för dyr i förhållande till nyttan. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesbyggande i innovativa småföretag - En fallstudie av tre små, svenska, innovativa B2B-företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Max Rasmusson; Fredrik Larsson; Adam Wenhov; [2016]
    Nyckelord :Innovativa småföretag; Den strategiska varumärkesplattformen; Varumärkesbyggande; Varumärken; B2B; Brand Building; Brands; Small Innovative Companies; Business and Economics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur små, svenska, innovativa B2B-företag arbetar med sina varumärkebyggande aktiviteter genom att studera tre fallföretag verksamma inom olika branscher. En kvalitativ studie har genomförts med ett ontologiskt och objektivistiskt förhållningssätt. Forskningsansatsen är deduktiv. LÄS MER

  4. 4. Att skapa innovation : En kvalitativ studie av organisatoriska faktorers påverkan för innovativa processer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Johanna Berglin; Jenny Hellström; [2014]
    Nyckelord :Innovation; Ledarskap; Kreativitet; Innovationsprocess; Kontextuella faktorer; Co-creation; Öppen innovation; Organisationskultur; Team;

    Sammanfattning : Studien ”Att skapa innovation” är en kvalitativ studie med syfte att undersöka organisatoriska faktorers påverkan för främjandet av innovativa processer samt att besvara frågeställningen ”Hur skapas framgångsrika innovativa processer?”. Med organisatoriska faktorer avses främst ledarskap och organisationskultur i kreativa miljöer. LÄS MER

  5. 5. Metod för systemutveckling till småföretag

    Kandidat-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionen

    Författare :Filip Dacke; [2006]
    Nyckelord :System development; system development methods; small businesses; ; Systemutveckling; systemutvecklingsmetoder; småföretag; metod; ;

    Sammanfattning : Systemutvecklingsmetoder har funnits för att utveckla system och programvaror sedan vattenfallsmodellen gjorde sin introduktion på den tiden då IT kallades för data processning. Sedan dess har det funnits ett antal metoder, vissa av dem används än idag. LÄS MER