Sökning: "Insight Selling"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden Insight Selling.

  1. 1. Lean i mindre skala : En inblick i hantverksyrket guldsmed

    Kandidat-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Josefine Rafstedt; Rasmus Johansson; [2023]
    Nyckelord :Lean; Principles; Resource-efficient; Resource-lean; Productivity; Efficiency; Just in time; Small-scale manufacturing companies; Goldsmith; Internal development work; Micro-enterprises; Competitiveness; SME; Standardized processes; Lean; Principer; Resurseffektiv; Resurssnål; Produktivitet; Effektivitet; Just in time; Småskaliga tillverkningsföretag; Guldsmed; Internt utvecklingsarbete; Mikroföretag; Konkurrenskraftighet; SME; Standardiserade processer;

    Sammanfattning : Lean är ett arbetssätt som myntades av Toyota på 1950-talet och som vanligtvis är förknippat med stora tillverkande industriföretag. Den amerikanska universitetsprofessorn Jeffrey K. Liker sammanfattade leans arbetsmetodik med fjorton principer i den storsäljande boken The Toyota Way. LÄS MER

  2. 2. Från Camping till Glamping : En turismvetenskaplig studie kring implementering av glamping som verksamhetsutvecklingsstrategi för campingverksamheter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Anna Larsson; [2023]
    Nyckelord :camping; glamping; business development; sustainable tourism; environmental sustainability; camping; glamping; verksamhetsutveckling; hållbar turism; miljömässig hållbarhet;

    Sammanfattning : Denna vetenskapliga studie har haft fokus på att se huruvida fenomenet glamping kan implementeras som utvecklingsstrategi inom campingplatser i Västra Götaland och Värmland. Även miljömässig hållbarhet utifrån de deltagande verksamheterna har studerats för att möjliggöra för att se likheter och skillnader mellan verksamheter inom glamping, camping med glamping och för renodlade campingverksamheter. LÄS MER

  3. 3. Feminism till salu! : En kvalitativ multimodal socialsemiotisk analys som undersöker hur femvertising materialiseras i tre svenska reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johanna Sjöholm; Tilda Andersson; [2023]
    Nyckelord :feminism; femvertising; advertising feminism; advertising; feministic communication; communicating feminism; feministic advertising; femwashing; stereotypes; stereotypic advertising; gender roles; gender roles in advertising; feministisk marknadsföring; feministisk marknadskommunikation; femvertising; feministisk reklam; feminism reklam; kvinnlig reklam; kvinnor reklam; kvinnor marknadsföring; stereotyper; stereotypisk reklam; marknadsföring stereotyper; könsroller; könsroller i marknadskommunikation; könsroller i reklam;

    Sammanfattning : Selling Feminism is a qualitative multimodal social-semiotic analysis that examines and maps how social-semiotic resources are used to materialize femvertising in Swedish marketing communication. The study also discusses what the use of the identified resources can say about the Swedish culture's perception of feminism and the meaning of femvertising. LÄS MER

  4. 4. Framtidens vätgassystem : En fallstudie om vätgasproduktion mot en industriell marknad med el från havsbaserad vindkraft

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Energisystem

    Författare :Herman Nedar; Alexander Celsing; [2023]
    Nyckelord :Hydrogen; hydrogen systems; electrolysis; PPA; hydrogen offtake agreement; ancillary services; Vätgas; vätgassystem; elektrolysör; PPA; vätgasturbin; balansmarknad; stödtjänster; havsbaserad vindkraft;

    Sammanfattning : Vätgas producerad från förnybar el har en stor potential att minska utsläppen från flera olika branscher. Detta genom att införa nya innovativa ändamål och även genom storskalig ersättning av vätgas som idagproduceras med fossila bränslen. Men för en storskalig förändring behöver kostnaden för förnybar vätgasproduktionsjunka. LÄS MER

  5. 5. Managing Complexities of Repair Service Offerings : A Study of the Outdoor Textile Industry

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sarah Case; Mirjam Krönert; [2022]
    Nyckelord :Repair; Outdoor Industry; Textile Industry; Circularity; Configurational Theory;

    Sammanfattning : The textile industry, in its current form, is characterized by short use phases and large amounts of textile waste. One of the many approaches needed to address these issues is repair. By extending the life cycle of textiles, their environmental impact has potential to be reduced and a contribution toward a circular economy can be made. LÄS MER