Sökning: "Inskrivningsprocessen"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Inskrivningsprocessen.
1. Inskrivningsprocessen vid lagfart / tinglysing : En jämförelse mellan Sverige och Norge
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/SamhällsbyggnadSammanfattning : Inskrivningsprocessen av lagfart/tinglysing är en del av vad inskrivningsmyndigheterna arbetar med i Sverige och Norge. Lagfart/tinglysing finns till för att visa vem/vilka som är rättslig(a) ägare till en fastighet. Vilket är väldigt viktigt för att hålla koll vem som är ansvarig för fastigheten. LÄS MER
2. Utvärdering av en inskrivningsprocess : Hur fungerar interaktionen mellan sjuksköterskor, journalsystem och arbetsorganisation
Magister-uppsats, KTH/ErgonomiSammanfattning : Background: In recent years’ complaints on medical IT-systems has been seen in scientific journals concerning lack of usability, non-adequacy and deficiency of adaptation to the work activity. With a take-off point in safety work, MTO (Man - Technology - Organization), the nurses’ work in admission process has been studied in relation to a medical IT-system (Cosmic) and the routines of the organisation. LÄS MER
3. Hjälpa eller stjälpa? : En kvalitativ studie om hur involverad vägledaren är i kartläggnings- och inskrivningsprocessen på språkintroduktion i två kommuner
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Svensk skola får i allt större utsträckning ta emot elever med annan bakgrund än svensk och det ställer stora krav på mottagandet och hur skolor kartlägger de nyanlända elevernas kunskaper och studieerfarenheter. Syftet med denna kvalitativa studie är att få fördjupade kunskaper om hur kartläggnings- och inskrivningsprocessen på språkintroduktionen för nyanlända ser ut. LÄS MER
4. Den särskilda undervisningsgruppen. Fokusgruppintervjuer med två elevhälsoteam
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med studien är att undersöka hur personal inom två elevhälsoteam resonerar kring elever och verksamhet i särskilda undervisningsgrupper. Centrala frågeställningar för studien är; • Hur beskrivs elever som går i den särskilda undervisningsgruppen? • Hur beskrivs inskrivningsprocessen till den särskilda undervisningsgruppen? • Vilka metoder, arbetssätt och mål uttalar elevhälsoteamen för verksamheten i den särskilda undervisningsgruppen? • Hur beskriver elevhälsoteamen arbetet med återinskolningsprocessen? Teori: Utgångspunkt för analysen av elevhälsoteamets resonemang är ett sociokulturellt perspektiv på kommunikation och samspel, lärande och utveckling. LÄS MER