Sökning: "Insourcing"
Visar resultat 1 - 5 av 63 uppsatser innehållade ordet Insourcing.
1. Make or buy-analys för specialtillverkade komponenter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Projektarbetet utförs på uppdrag av Virtual Manufacturing AB (VM) där frågor gällande make or buy av specialtillverkade komponenter har undersökts och besvarats. VM tillverkar och säljer Lean Manufacturing Products, vilket är produktionshjälpmedel, som används inom en rad olika industrier. LÄS MER
2. Insourcings inflytande på ett företags Triple Bottom Line och inre effektivitet : En fallstudie om insourcing av processen för målning av instegspaneler på Scania
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Det har uppstått ett skifte som inneburit att företag vill börja hantera sina processer internt som tidigare outsourcas. Många företag har upplevt att insourcing genererat samma eller förbättrade resultat som bidragit till ökad konkurrenskraft. LÄS MER
3. Ljunghäll AB : En enfallsstudie på Ljunghälls potentiella övergång till insourcing av impregneringsprocesen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Metallfabriken Ljunghäll AB är ett ledande företag inom pressgjutning ochbearbetning av aluminium. I dagsläget outsourcar Ljunghäll AB impregnering av gods tillSoundseal. Denna process är resurskrävande och ger upphov till slöserier inomförsörjningskedjan. LÄS MER
4. Should we do it ourselves or should we let somebody else do it?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Should we do it ourselves or should we let somebody else do it? An exploratory study of in-house agencies and external agencies in marketing and brand management Course: BUSN39 - Degree project in Global Marketing Authors: Nicholas-Joel Kisling & Julia Herma Cornée Dorothée Bosveld Keywords: In-House Agency, Make-or-Buy, Insourcing, Outsourcing, External Agencies, Marketing, Brand Management, Advertising Purpose: The purpose of this study is to explore the dynamics of make-or-buy decisions in the context of marketing and brand management. Specifically, the research investigates the role and scope of in-house agencies beyond advertising, and analyses the motivations that drive companies to either insource or outsource marketing and brand management functions. LÄS MER
5. Insourcing av industriell process, möjligheter ochutmaningar : En fallstudie utförd på Sandvik
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : In a 2023 where global crises follow one another, globallogistics have been heavily affected and have thereforebecome an increasingly important focus area. The issues thathave arisen have led companies and organizations to exploretheir options for insourcing processes that were previouslyoutsourced, in order to avoid unnecessary risks withdeliveries and their timelines. LÄS MER