Sökning: "Inspiration företagsekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden Inspiration företagsekonomi.

  1. 1. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  2. 2. I huvudet på en ledare : Att leda under makroekonomisk kris i börsnoterade bolag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Niina Nierenburg; Dino Pita; [2023]
    Nyckelord :macroeconomic crisis; crisis management; leadership styles; leadership in crisis; leadership competence; motivation; inspiration;

    Sammanfattning : Background: A changing world requires strong leadership. The pressure can increase in the event of the effects of a macroeconomic crisis in listed companies, as the demands from primarily shareholders increase. When a company is public, mandates within the leadership become even more important. LÄS MER

  3. 3. Earnings management - Mer förekommande på landsbygd ?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Hjalmar Ekström; Ludwig Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Earnings management; landsbygd; revisionskvalité; företags placering;

    Sammanfattning : Enligt god redovisningssed ska redovisning ge en rättvisande bild av den finansiella ställningen hos ett företag. Earnings management är ett samlingsnamn på olika metoder för företagsledningen att manipulera resultatet för att uppnå en önskad effekt. LÄS MER

  4. 4. Storvreta IBK:s arbete med marknadsföringsmixen : En kvalitativ undersökning om hur Storvreta IBK arbetar med marknadsföringsmixen för att skapa ett attraktivt evenemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Klara Wennerholm; [2023]
    Nyckelord :marketing mix; sports; sports club; floorball; Storvreta IBK; marknadsföringsmixen; sport; idrottsklubb; innebandy; Storvreta IBK;

    Sammanfattning : Innebandyklubben Storvreta IBK leder publikligan i Svenska Superligan och har länge haft höga publiksiffror. Detta bevisar att Storvreta IBK har ett attraktivt evenemang att erbjuda och andra klubbar har tagit inspiration från dem kring upplägg och liknande. LÄS MER

  5. 5. Exploring the introduction of Generative Artificial Intelligence at work: A Professional Role Identity perspective

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Baptiste Dubois du Bellay; Petru Canariov; [2023]
    Nyckelord :Generative Artificial Intelligence; Professional Role Identity; Content Creators; Identity Evolution; Enhancement; Work performance; Work Legitimacy;

    Sammanfattning : This research thesis aims to explore the interplay between the recent introduction of generative artificial intelligence at work and professional role identity. As the public introduction of generative artificial intelligence shook up people’s lives in November 2022, we have reasons to think that an exploration of workers’ professional role identity regardinggenerative artificial intelligence is relevant. LÄS MER