Sökning: "Inställningar till matematik"
Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden Inställningar till matematik.
1. Organisation av matematikstöd på några gymnasieskolor : Ur ett specialpedagogiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Johansson, Tina och Larsson, Catarina (2023). Organisation av matematikstöd på några gymnasieskolor: ur ett specialpedagogiskt perspektiv. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö Universitet, 90 hp. LÄS MER
2. Link Prediction Using Learnable Topology Augmentation
Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)Sammanfattning : Link prediction is a crucial task in many downstream applications of graph machine learning. Graph Neural Networks (GNNs) are a prominent approach for transductive link prediction, where the aim is to predict missing links or connections only within the existing nodes of a given graph. LÄS MER
3. Enhancing Neural Network Accuracy on Long-Tailed Datasets through Curriculum Learning and Data Sorting
Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)Sammanfattning : In this paper, a study is conducted to investigate the use of Curriculum Learning as an approach to address accuracy issues in a neural network caused by training on a Long-Tailed dataset. The thesis problem is presented by a Swedish e-commerce company. LÄS MER
4. PhET ett hjälpmedel simulering som för elevers förståelse av det fysikaliska begreppet fjäderkraft : E n kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktikSammanfattning : En del didaktisk forskning handlar om hur elever lär sig kunskaper effektivt och praktiskt. Ett effektivtsätt att lära ut fysikkunskaper är med hjälp av representationer som text, språk, matematik, grafer ochtekniska verktyg som simulering. LÄS MER
5. Elevers inställning till matematik : En systematisk litteraturstudie om elevers inställning till matematik samt faktorer som kan påverka
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Den här systematiska litteraturstudien behandlar elevers inställning till matematik i åldrarna fem till tolv år. Syftet med litteraturstudien är att beskriva elevers inställning till matematik samt identifiera faktorer som kan påverka inställningen. Matematik ses ofta som ett abstrakt och svårt ämne. LÄS MER