Sökning: "Instagram innehåll för marknadsföringssyfte"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Instagram innehåll för marknadsföringssyfte.

  1. 1. Efficient social media marketing for sustainable fashion companies : Increasing interest and engagement on Instagram among millennial males by appealing to their values.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Natalia Lilja; [2019]
    Nyckelord :Sustainable fashion; Social media marketing; millennial male; marketing; Instagram content for marketing; Hållbart mode; Sociala media marknadsföring; Millenium mannen; Marknadsföring; Instagram innehåll för marknadsföringssyfte;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to identify how social media, specifically Instagram can be used to encourage interest among the millennial male for sustainable fashion products. The study contributes to give marketing insights and a broader understanding of the millennial male’s online behaviour, so that fashion companies within the sustainable sector of the industry can benefit from these when broadening their target market. LÄS MER

  2. 2. I vilken utsträckning utnyttjar två svenska klädföretag de rekommendationer som finns på Facebook och Instagram?

    Kandidat-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID; KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Moa Winberg; Hanna Svenssom; [2017]
    Nyckelord :Facebook; Instagram; sociala medier; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Den här studien undersöker hur två svenska klädföretag använder sin Facebook-profil och sitt Instagram-konto i marknadsföringssyfte. Syftet med undersökningen är att besvara frågan: I vilken utsträckning överensstämmer innehåll och form i företagens marknadsföring på Instagram och Facebook med plattformarnas tänkta användning för inlägg? Metoder som använts för att besvara problem-formuleringen är en litteraturstudie, observationer av företagens profiler samt en enkätstudie som skickades ut till företagens butikspersonal. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring via Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :TIM WIKLUND; CHRISTIAN DAHL; [2014]
    Nyckelord :startup-bolag; sociala medier strategi; Instagram; marknadsföring;

    Sammanfattning : Rapport syftar till att undersöka hur Instagram kan användas i marknadsföringssyfte för startup-bolag. Rapporten är en aktionsforskning eftersom den skrivs i samarbete med författarnas eget företag, Made in Majorna. Som startup-bolag har vi en begränsad budget till marknadsföring och vår största marknadsföringskanal är Instagram. LÄS MER