Sökning: "Instagraminlägg"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade ordet Instagraminlägg.
1. Borta bra, men hemma bäst? : en kvalitativ fallstudie om hur den mobila livstilen vanlife utmanar det traditionella, platsbundna hemmet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ fallstudie som studerar hur man i den mobila livsstilen vanlife tvingas omförhandla idén om hemmet när man bryter sig loss från det traditonella, platsbundna livet. Vanlife är en mobil livsstil som skiljer sig från andra rörliga boendeformer, eftersom hemmet tas nu med på resan snarare än det lämnas kvar. LÄS MER
2. Kvinnors upplevelser av obstetriskt våld under förlossningen : En studie inspirerad av netnografisk metod
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Obstetriskt våld inom förlossningsvården är ett dilemma både nationellt och internationellt som kan komma att påverka kvinnors syn på förlossningen negativt. Varje kvinna har självbestämmanderätt över sin kropp samt rätt till att vara delaktig i sin vård och få sina önskemål kring förlossningen i möjligaste mån uppfyllda. LÄS MER
3. Känsloladdade kommentarsfält – de nya offentligheterna : En kvalitativ fallstudie av nöjesparken Gröna Lunds kriskommunikation på Instagram efter Jetlinolyckan 2023
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Sociala medier är en plattform som kantas av känslor. Samtidigt vänder sig människor dit under kriser för att dela känslor och prata med varandra. I kommentarsfältet på Gröna Lunds Instagraminlägg, där de kommunicerar efter Jetlineolyckan, 2023, händer detta. LÄS MER
4. ”Störst på fotboll” : En kvantitativ innehållsanalys av Fotbollskanalens gestaltning av dam- och herrfotboll i sina Instagraminlägg under 2022
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The representation of women in sportsmedia is still lacking in 2023. Studies finds that women and men are not represented in the same way in social media and the change to more equal media coverage is slow. LÄS MER
5. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER