Sökning: "Institutional shaping"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden Institutional shaping.

  1. 1. Exploring foreign language teachers’ professional agency in Romanian Public Secondary schools.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Camelia Dragomir; [2023-10-31]
    Nyckelord :teacher agency; ecological theory; foreign language teaching; accountability; professional development;

    Sammanfattning : Aim: This research aims to explore how seven foreign language teachers in a few urban public secondary schools in Romania understand and enact their professional agency and how contextual factors support or constrain its achievement. The purpose is to understand the ways in which the participants’ teaching philosophies and experiences inform their awareness and achievement of agency, what they perceive as the available contextual resources within contextual constraints, and how that reflects in their beliefs and professional aspirations. LÄS MER

  2. 2. Institutional Logic Multiplicity Behind the Hiring Processes - In-depth study of a Swedish online platform

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Khan Mohammad; Lei You; [2023-06-29]
    Nyckelord :online platforms; hiring processes; institutional logics; institutional complexity; logic multiplicity;

    Sammanfattning : Recent times have witnessed a nascent, highly dynamic and volatile economy that is transforming and determining the way modern businesses and transactions operate with the intervention of digital economic activity and online platforms, shaping the world around us. As a third-party intermediary between producers (sellers) and consumers (buyers), platform organizations that create value with trust control mechanisms make traditional organizational structures a thing of the past. LÄS MER

  3. 3. Det där med gröna bibliotek : En fallstudie av hållbarhetsambitioner för Hyllie bibliotek

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Martina Olsson; Ann-Sofie Pedersen; [2023]
    Nyckelord :Library and Information science; Public library; Sustainability; Ecological Sustainability; Green Library; Case study; Institutional theory; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : In the district of Hyllie in Malmö, Granitor Properties are building a new block called Embassy of Sharing, which is designed focusing on Agenda 2030. Within the block, the city of Malmö is planning to open a new municipal branch library. LÄS MER

  4. 4. "GRI PÅ STEROIDER" : Hur en större revisionsbyrå formar och anpassar sig tillEU:s nya direktiv för hållbarhetsrapportering (CSRD)

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Sandra Andersson; Jesper Sundqvist; [2023]
    Nyckelord :Corporate Sustainability Reporting Directive; European Sustainability Reporting Standards; hållbarhetsrapportering; hållbarhetsdirektiv;

    Sammanfattning : The new sustainability directive Corporate Sustainability Reporting Directive [CSRD] isdescribed as the biggest thing that has happened since International Financial ReportingStandards [IFRS] was implemented in the reporting world. A watered-down Non-FinancialReporting Directive [NFRD] will be given new strength through CSRD, which entails higherand stricter requirements for reporting companies to report sustainability information to, amongother things, improve comparability and credibility, and as a step on the way to equatingsustainability reporting with financial reporting. LÄS MER

  5. 5. Vad formar en pastor? : En intervjustudie av fem nyblivna pastorer inom Equmeniakyrkan om sin pastorsutbildning på Teologiska Högskolan Stockholm

    Kandidat-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för religionsvetenskap och teologi

    Författare :Emanuel Bratt; [2023]
    Nyckelord :Theological Education; Ministerial Education and Training; Uniting Church in Sweden; Stockholm School of Theology; Holistic formation; Athens-Berlin; Professional Education and Training; Teologisk utbildning; Pastorsutbildning; Equmeniakyrkan; Teologiska Högskolan Stockholm; Holistisk formation; Aten-Berlin; Prästutbildning; Professionsutbildning;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker pastorsutbildning och formation genom att intervjua fem nyblivna pastorer inom Equmeniakyrkan om deras upplevelse av vad pastorsutbildningen på THS bidragit till för att formas och förberedas som pastorer. Studien som är kvalitativ och abduktiv relaterar teoretiskt till Benjamin Blooms kognitiva, affektiva och psykomotoriska lärandedomäner som översätts till pastoral kontext för jämförelse av vad utbildningen bidragit till, samt till David Kelseys Aten-Berlin-begrepp för att jämföra pastorernas utbildningsideal med pastorsutbildningens utbildningsform. LÄS MER