Sökning: "Institutionen för Service Management"

Visar resultat 1 - 5 av 1053 uppsatser innehållade orden Institutionen för Service Management.

  1. 1. ”Den dagen jag inte påverkas emotionellt kommer jag inte vilja jobba kvar som socialsekreterare” : En kvalitativ intervjustudie om socialsekreterares erfarenheter avemotioner och emotionshantering i arbetslivet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Louise Molin; Saga Nilsson; [2024]
    Nyckelord :Social work; social workers; workload; emotions; emotional fatigue; emotion management; coping.;

    Sammanfattning : In human service professions, professionals are expected to respond to and manage not only the emotions of others, but also their own. Due to the negative effects of poor emotion management, it is relevant for social workers to gain a better understanding of the role of emotions in their work. LÄS MER

  2. 2. En yrkesstolthet, eller ett yrkessvek? : En kvalitativ studie om socialsekreterare, emotionellt lönearbete och etisk stress inom individ och familjeomsorgens myndighetsutövning

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Lena Andersson; Mikaela Söderberg; [2024]
    Nyckelord :social work; exercise of authority; sociology of emotions; emotional wage work; ethical stress; coping strategies.; socialt arbete; myndighetsutövning; svensk socialtjänst; emotionssociologi; emotionellt lönearbete; etisk stress; copingstrategier.;

    Sammanfattning : Vår tids reformering inom den offentliga sektorn har genererat stora organisatoriska förändringar för den svenska socialtjänsten. Implementeringen av New public management [NPM] och en evidensbaserad praktik [EBP] har resulterat i en marknadsstyrd verksamhet med fokus på effektivitet och produktivitet. LÄS MER

  3. 3. A Prevention Technique for DDoS Attacks in SDN using Ryu Controller Application

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Yashwanth Venkata Sai Kumar Adabala; Lakshmi Venkata Raghava Sudheer Devanaboina; [2024]
    Nyckelord :Software Defined Networking; SDN; IP Spoofing; Flooding; DDoS Attacks; Mininet; Snort IDS; Network Security;

    Sammanfattning : Software Defined Networking (SDN) modernizes network control, offering streamlined management. However, its centralized structure makes it more vulnerable to distributed Denial of Service (DDoS) attacks, posing serious threats to network stability. LÄS MER

  4. 4. “DET ÄR EN UTOPI ATT TRO ATT ALLA BARA ÄR PÅ TÅGET OCH SJUNGER JA TILL ALLTING.” En kvalitativ intervjustudie om socialchefers erfarenheter av konflikter mellan det politiska styret, verksamheten och externa aktörer.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Dominique Lussenburg; Jakob Ivarsson; [2023-01-02]
    Nyckelord :domänteori; förvaltning; konflikter; samverkan; tillitsbaserad styrning; domain theory; management; conflicts; cooperation; trust-based governance;

    Sammanfattning : Leading a social service organization can be a challenging task. Within social services administrations there are three levels whose widely different perspectives make communication and relationships within social services administrations difficult, as well as creating room for misunderstandings and disagreements. LÄS MER

  5. 5. Hur kan Lean service management användas för att förbättra kundnöjdhet och effektivisera produktion- och uppföljningsskedet av byggprocessen?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :André Andersson; Elias Strandell; [2023]
    Nyckelord :Lean; Waste management; Lean service management; Customer satisfaction; Construction; Real estate companies;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to an increased understanding of the application of Lean service management in the production and monitoring phase of the construction process within real estate companies. The research questions investigate how Lean service management can improve customer satisfaction and efficiency, what obstacles can arise during implementation, and how Lean can develop in the future. LÄS MER