Sökning: "Institutionen för ekonomi och företagande; Södertörns högskola"
Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden Institutionen för ekonomi och företagande; Södertörns högskola.
1. Cirkulära affärsmodeller : En empirisk analys av tillämpat cirkulärt företagande
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : A linear economy, which usually describes the current economic model, has not considered the ecological and social perspectives. This can be explained by increased consumption patterns, especially in the western world, led to large amounts of waste, reduced limited natural resources and increased environmental problems. LÄS MER
2. Flexibla gränser : det fria valet?
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Denna studies syfte är att få en ökad förståelse kring hur egenföretagare drar gränser mellan arbete och privatliv i det moderna samhället. Vidare är att få en ökad förståelse kring gränsdragning och hantering av den samt vilken roll det moderna fenomenet Hoffice har som både arbetsplats och arbetssätt. LÄS MER
3. Besökattraktionsutveckling i Fisksätra : En studie av intresset för ett nytt kulturhistoriskt besöksmål
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Fisksätra has a historical background that goes back to the battle between Russia and Sweden that took place in 1719. This battle is known as "Slaget vid Stäket". Today there are plans to develop Fisksätra as a tourist destination where focus lays on the historic factor of the battlefield that took place there. LÄS MER
4. Internprissättning inom offentlig verksamhet : en studie av Södertörns Högskola
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund och problem: De senaste 20 åren har offentliga organisationer genomgått stora förändringar. Många idéer inom reorganisering av offentliga verksamheter har kritiserats och har varit ett hett debattämne i media. LÄS MER
5. Sverige – ett varumärke? : Hur Visit Sweden marknadsför Sverige internationellt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Till år 2020 ska antalet exportmogna svenska destinationer ha mer än fördubblats. Detta enligt projektet Nationell strategi som bland andra aktörerna Visit Sweden, Svensk Turism och Swedavia igår i. Visit Swedens roll i projektet är att marknadsföra Sverige till målgrupper utomlands. LÄS MER