Sökning: "Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik"
Visar resultat 1 - 5 av 178 uppsatser innehållade orden Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik.
1. Matematiklärares self-efficacy efter avslutad lärarutbildning : En kvalitativ studie av fyra nyexaminerade matematiklärare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : Det är vanligt att nyexaminerade lärare upplever osäkerheter och en låg känsla av förberedelse under de första yrkesverksamma åren. Detta är oroväckande då lärares känsla av kontroll i klassrummet och deras upplevda säkerheter inte bara påverkar hur stressade de är på arbetsplatsen, men även elevers prestationer. LÄS MER
2. Matematiklärares self-efficacy efter avslutad lärarutbildning : En kvalitativ studie av fyra nyexaminerade matematiklärare
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : Det är vanligt att nyexaminerade lärare upplever osäkerheter och en låg känsla av förberedelse under de första yrkesverksamma åren. Detta är oroväckande då lärares känsla av kontroll i klassrummet och deras upplevda säkerheter inte bara påverkar hur stressade de är på arbetsplatsen, men även elevers prestationer. LÄS MER
3. Ungas visioner om hållbara lantgårdar och hållbart skogsbruk i samtal och bild.
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : .... LÄS MER
4. Gymnasieelevers motivation till matematik med fokus på textuppgifter
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : Syftet med denna studie var att studera hur gymnasieelever uttrycker motivation, både allmänt för matematik och för matematiska textuppgifter. Forskningsfrågorna behandlade vilka typer av motivation eleverna uttrycker gällande de två områdena, samt om det finns kopplingar däremellan. LÄS MER
5. Digitala verktyg i matematikundervisningen : En intervjustudie om hur lärare i F-3 använder digitala verktyg i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktikSammanfattning : .... LÄS MER