Sökning: "Instruerande"
Visar resultat 21 - 25 av 79 uppsatser innehållade ordet Instruerande.
21. Frivilliga fel : den sokratiska paradoxen och Platons Staten
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Filosofiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats undersöker jag hur två olika tolkningar av den sokratiska frivillighetsparadoxen ingen gör fel frivilligt påverkar möjligheten att förstå Platons dialog Staten. Min hypotes är att de två tolkningarna av frivillighetsparadoxen kastar ljus över diskussionen i Staten, och att det är nödvändigt att förstå frivillighetsparadoxens roll för att förstå vad som står på spel i Staten. LÄS MER
22. Bildens betydelse för tolkning av ett recept
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur bilder i läromedels receptdel i ämnet hem- och konsumentkunskap genom sitt upplägg och sin design utgör en instruktion till hur en maträtt, bakverk eller annat som ska tillagas. Jag använde mig av en kvalitativ undersökningsmetod. LÄS MER
23. AUGMENTED REALITY I FASTIGHETSFÖRVALTNING
M1-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur användbart Augmented Reality (AR) är för fastighetsförvaltning. Målet är att ta fram en kravspecifikation av en AR-baserad mobilapplikation för fastighetsförvaltning som ska vara generell och kunna användas av många olika förvaltningsföretag. LÄS MER
24. En hypotetisk modell av ett motiverande ekonomilärarledarskap
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : I detta examensarbete har en modell av ett ekonomilärarledarskap utvecklats utifrån ett hypotetiskt resonemang som bygger på tidigare forskning om ekonomiundervisning på gymnasienivå samt tidigare forskning om motiverande lärarledarskap. Modellens ekonomilärarledarskap består av två delar: 1. LÄS MER
25. Men eleverna har redan kunskaper om det här! : En interventionsstudie om att stötta elever inför skrivandet av en instruerande text med hjälp av cirkelmodellens första och andra fas
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this study is to examine the effect of teaching, through an intervention, in writing of instructive texts. That has been done by using the first and second phases of the cycle of teaching and learning in 6th grade. LÄS MER