Sökning: "Instrumental Variable"
Visar resultat 16 - 20 av 104 uppsatser innehållade orden Instrumental Variable.
16. Om utställda känslor : Känsloberättelser och museiutställningar som narrativ
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : Emotions are sometimes thought of as human universals, biological facts shared by everyone due to the place of emotions as a function of evolution. A competing theory of emotion has been developed in the field of the history of emotions, where emotions instead are thought of as less unstable historically variable categories. LÄS MER
17. Gender Imbalance and Educational Investments in China
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : An unintended consequence of the One Child Policy, introduced in 1979, has been the increasing sex ratio imbalance in China. This has resulted in millions of excess males, facing difficulties in finding a spouse. LÄS MER
18. Network Effects in the PC Gaming Industry
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : Various empirical papers have proved the existence of network effects in many different industries and developed methods to quantify the network effect. The thesis establishes a structural model for the demand system of the PC gaming industry and estimates the reduced-form equations using instrumental variable estimators. LÄS MER
19. Elasticities of demand in the Swedish electricity market : A quantitative study of the price- and income elasticity of electricity demand of the four different price areas in Sweden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : The Swedish electricity market was divided into four different electricity price areas in 2011 which has led to regional differences in prices in Sweden in the recent years. The electricity prices have also started to rise considerably in the past years, which has led to questions around the subject taken a bigger place in the political debate. LÄS MER
20. The Shift Towards Flexible Workplaces
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Den här studien ämnar att undersöka relationen mellan ett varumärkes attraktionskraft och ett arbetsgivarvarumärkes individuella dimensioner - specifikt gällande möjligheten för potentiella arbetstagare att arbeta flexibelt; helt, eller delvis på distans. Covid-19 har dramatiskt förändrat människors liv världen över, därför är målet att observera hur den här ändringen har påverkat hur studenter ser enskilda dimensioner av arbetsgivarvarumärkning som attraktiva, specifikt gällande balans i arbetslivet i relation till flexibla arbetssätt på distans. LÄS MER