Sökning: "Instrumentellt stöd"
Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden Instrumentellt stöd.
1. Internationella studenters välbefinnande i relation till stress och stöd under utlandsstudierna
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Globaliseringen har lett till en markant ökning av internationella studenter. Tidigare forskning tyder på att det är en utsatt grupp vars behov skiljer sig från nationella studenters. LÄS MER
2. Problematiken med att prissätta skyddsvärda träd : en kritisk granskning av två monetära värderingsverktyg för träd
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : I takt med att skyddsvärda träd i städer minskar har flera värderingsverktyg skapats för att skydda dessa genom att ge träd ett ekonomiskt värde. Många av dessa har fått kritik för att inte spegla trädens fulla värde. LÄS MER
3. Psykosociala behov hos tonåringar och unga vuxna med cancersjukdom : - en allmän litteraturöversikt
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Tonåringar och unga vuxna (15–39 år) som insjuknar i cancer möts av emotionella, fysiska och sociala utmaningar. Utöver rädsla för cancersjukdomen kan utbildning och jobb samt den ekonomiska situationen oroa. LÄS MER
4. KRIMINELLAS REVANSCH I SAMHÄLLET : En kvalitativ studie av frivillighetsorganisationen KRIS arbete i samverkan med Kriminalvården
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)Sammanfattning : Den första tiden efter frigivning beskrivs som kritisk gällande återfall i brott då det innebär hinder och svårigheter i att anpassa sig till en konform livsstil. När det gäller dessa hinder kan frivilligorganisationer bidra till att minska återfall i brott. LÄS MER
5. Se tapetblommorna : F–3-lärares syn på hur didaktiska val och klassrumsmiljö kan inkludera tystlåtna elever i klassrumssamtal
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Föreliggande empiriska studie syftar till att bidra med kunskap om hur lärares didaktiska val tillsammans med klassrumsmiljön kan ge tystlåtna elever i de tidiga skolåren förutsättningar att delta under samtal i svenskämnet. Med utgångspunkt i det sociokulturella perspektivet genomfördes sju semistrukturerade intervjuer med lärare verksamma i årskurs 1–3. LÄS MER