Sökning: "Intangible Resources"

Visar resultat 1 - 5 av 91 uppsatser innehållade orden Intangible Resources.

  1. 1. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Morris Holm; Emmelie Johansson; [2023]
    Nyckelord :Service logic; Resource interaction; the process of Value creation; Value in use; Outside-in perspective; Artificial Intelligence; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER

  2. 2. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jonatan Hagberg; Philip Russell; Emil Larsson; [2023]
    Nyckelord :Big Data analytics; more effective marketing; competencies; Big Data analytics capabilities; dynamic capabilities; market capabilities; material resources; intangible resources; human skills; Big Data analytics; effektivare marknadsföring; kompetenser; Big Data analytics förmågor; dynamiska förmågor; marknadsrelaterade förmågor; materiella resurser; immateriella resurser; mänskliga förmågor;

    Sammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  3. 3. I skuggan av ett skepp : Relationer och beroenden kring Osebergsskeppet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Vittra Edlund Peters; [2023]
    Nyckelord :Oseberg ship; entanglement; relationships; dependencies; symbolism; late iron-age; Osebergsskeppet; entanglement; relationer; beroenden; symbolism; yngre järnålder;

    Sammanfattning : Genom arkeologins historia har skepp studerats som symboler för makt, status och krig. Även om skeppen studerats väldigt mycket inom dessa aspekter har relationerna och nätverken runt skeppens produktion och underhåll fallit i skymundan. LÄS MER

  4. 4. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER

  5. 5. Åbergs trädgård - en småskalig plantskola med hantverket i fokus

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Moa Rohlén; [2022-05-10]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is a case study of Åbergs trädgård, a small-scale plant nursery which produces, propagates and sells annual and perennial plants. The company has, since 1872, passed down through the Åberg family for five generations and possesses inherited and experience-based knowledge, which I aim to document. LÄS MER