Sökning: "Intangible cultural assets"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Intangible cultural assets.
1. The Influence of Changed Accouting Language on the Interpretation of Intangible Assets and Financial Reality : SaaS Arrangements in the Light of New IFRIC Decisions
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background/Problem: As languages are powerful tools of communication, they play a vitalrole in shaping our perception of reality, influence our understanding of the world and determine how we interpret and make sense of it. Thus, changing the accounting languagealso affects the way financial reality can be expressed, interpreted, and perceived. LÄS MER
2. En kulturell och kommersiell teater : En differentieringsstrategi mot E-handeln
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utifrån intern strategi och anställdas uppfattning undersöka hur ett varuhus inom High-End-segmentet arbetar med att differentiera sitt fysiska erbjudande. Vidare syftar uppsatsen till att undersöka huruvida detta skulle kunna vara ett sätt att bemöta den ökade konkurrensen från E-handeln. LÄS MER
3. Dokumentation av båtar
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvårdSammanfattning : The subject of this thesis is documentation of boats. Traditional boats and boat building skills are valuable assets of the cultural heritage and there is an urgent need of documentation and safeguarding. The aim of the study is to test and develop methods for the documentation of boats. LÄS MER
4. Communication of intangible cultural assets on social media - A multiple case study about destination branding in Scandinavian countries
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : In a globalized, commercialized and mediatized world, destination management organizations (DMOs) promote cultural assets of the respective destinations to distinguish themselves, gain competitive advantage and attract potential tourists. Although literature acknowledges the role of culture for branding purposes, there is a lack of research about its intangible elements and how they are communicated. LÄS MER
5. Internt upparbetade immateriella tillgångar : En komparativ studie aveuropeiska korsnoterade företag på NYSE och NASDAQ
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Under de senaste decennierna har företag, nationer och ekonomier blivit alltmerkunskapsorienterade. Samtidigt som världsglobaliseringen av ekonomier för multinationellaföretag innebär att innehavet av internt upparbetade immateriella tillgångar ökar och får alltstörre betydelse. LÄS MER