Sökning: "Integrated Brand Management"

Visar resultat 1 - 5 av 48 uppsatser innehållade orden Integrated Brand Management.

  1. 1. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel-Maxim Petrik; Oscar Holgersson; [2024]
    Nyckelord :Krishantering; Kriskommunikation; Intressenter; Varumärkesaktivism; Hållbarhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER

  2. 2. The role of customer-based brand equity in the direct-to-consumer business model

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lara Stahl; Elsa Dardeau; Paul Joubert; [2023]
    Nyckelord :D2C; direct-to-consumer business model; customer-based brand equity; perceived brand quality; brand awareness; brand image; brand uniqueness; Business and Economics;

    Sammanfattning : This paper aims to explore and analyze the intricate relationship between the direct-to-consumer (D2C) business model and customer-based brand equity. This study utilizes a qualitative approach to gather primary data, aiming to gain profound insights into customer perspectives regarding the impact of the D2C business model on trust, loyalty, and value perception. LÄS MER

  3. 3. How important are digitalization and social media for an internationalization process in present time? : A qualitative study based on Swedish SME companies

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Vida Gustavsson Ramnebrink; [2023]
    Nyckelord : internationalization SME-companies social media “digitalization” “relations”;

    Sammanfattning : The internationalization processes of entrepreneurship have long been a topic that has interested both entrepreneurs and researchers. In today's society with digitalization tightly integrated in our society, and with the SME business's wide range of e-stores, this study examines the importance of digitization and the use of social media in an internationalization process for Swedish SME businesses. LÄS MER

  4. 4. The Road Towards Service-Integrated Offerings for Product-Centred Manufacturing Firms : A Case Study within Husqvarna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Kajsa Ivarsson; Eric Seing; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In recent years there has been an increase in servitisation amongst manufacturing firms. Change could be inevitable to stay competitive in this fierce innovative environment and is therefore an ongoing topic that needs to be addressed. LÄS MER

  5. 5. Verksamhetsstyrning för en hållbar utveckling : -En kvalitativ intervjustudie om hur stora svenska företag integrerar hållbarhet i sin verksamhetsstyrning.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Kajsa Olofsson; Viola Colldin; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; sustainability goals; goal process; performance measures; integration of sustainability; sustainable business management; internal management; sustainability dimensions and triple bottom line.; Hållbarhet; hållbarhetsmål; målprocess; prestationsmått; integrering av hållbarhet; hållbar verksamhetsstyrning; intern styrning; hållbarhetsdimensioner och triple bottom line.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Globala utmaningar och förändrade förutsättningar har bidragit till att hållbarhetsbegreppet har fått en större betydelse och genomslag i samhällsdebatten, vilket har medfört att fler verksamheter inkluderar hållbarhet i arbete. En följd av förändringarna som orsakats av uttömning av naturresurser, klimatförändringar och en ojämlikhet i världen, är att företag tvingats till att utforma och betrakta nya styrmetoder för att fortsätta vara konkurrenskraftiga. LÄS MER